Justin Timberlake gör succé med “Suit & Tie featuring JAY Z”

Justin Timberlake gör succé med “Suit & Tie featuring JAY Z”

I måndags överraskade Justin Timberlake hela världen med att släppa nya singeln “Suit & Tie featuring JAY Z”. Tre dagar innan releasen började en nedräkning på Justin Timberlakes hemsida samtidigt som Timberlake avslöjade en video där han berättar om sin passion för musiken och avslutar med att säga “I’m ready”. Väntan är äntligen över och en av vår tids mest framgångsrika sångare är tillbaka.

”Suit & Tie featuring JAY Z” blev snabbt #1 på iTunes i 31 länder, inklusive USA, England, Kanada och Frankrike. Även i Sverige gick ”Suit & Tie featuring JAY Z” direkt in #1 på iTunes och adderades av flera radiostationer på releasedagen.

Hemma i USA fick låten mer än 240 adderingar på radio inom två dagar och i Kanada slog ”Suit & Tie” Lady Gagas rekord från 2011 och blev den mest spelade låten på CHR radio första releasedagen. En av de Kanadensiska stationerna spelade uteslutande ”Suit & Tie” på repeat från
midnatt till 6 på morgonen.

Justin Timberlake är en av tvåtusentalets största artister och har sålt miljontals exemplar av succéalbumen ”Justified” och ”Future Sex /Love Sounds”. “Suit & Tie featuring JAY Z” är första singeln från Justin Timberlakes kommande album The 20/20 Experience som släpps senare i år på RCA Records.