Ke$ha ger världen nya singeln ”Die Young” & albumet ”Warrior” – samarbetar med Iggy Pop och Black Keys

Ke$ha är som bekant superstjärnan med extra allt och nu är hon tillbaka! På tisdag den 25 september är det premiär världen över för Ke$has nya singel ”Die Young”. Låten är skriven av Ke$ha själv samt Nate Ruess från Fun, Dr. Luke, Benny Blanco och Cirkut. Låten har både radiopremiär och digital release nu på tisdag.

Förutom nya singeln ”Die Young” har vi ett nytt album med Ke$ha att se fram emot i höst. Fredagen den 30 november släpps albumet ”Warrior” som är uppföljaren till guldbelönade ”Animal”. Förutom egenskrivna låtar har Ke$ha samarbetat med Patrick Carney från Black Keys, Iggy Pop, Wayne Coyne från The Flaming Lips, Ben Folds och producenter som Max Martin, Benny Blanco, Dr. Luke – för att nämna några.

Ke$ha om sitt nya album:
“I am so excited to finally share WARRIOR with all of my amazing ANIMALS. I’ve been working for a year on this new record and have collaborated with some of my idols. This process has been long and intense and I couldn’t be more stoked to share this music. I hope with WARRIOR my fans get to know me in a much more raw and vulnerable way.”

Framgångssagan Ke$ha är av sällan skådat slag. Hon har sålt över 3 miljoner album och 30 miljoner singlar världen över sedan debuten 2010. Hennes singel ”Tik Tok” var den mest nedladdade låten världen samma år. Ke$ha har haft tre #1 singlar i USA, varit på turné världen över och bland annat belönats med en MTV EMA Award för ”Best New Act”.

Även i Sverige har Ke$ha haft enorma framgångar. Här har hon sålt Guld av debutalbumet ”Animal” och belönats med platinaskiva efter platinaskiva för de singlar som släppts från ”Animal”. Ke$ha gästade svenska sommarfestivalen Putte i Parken 2011 där publiken sjöng med i vartenda ord i varenda låt.

Vi ser fram emot nya singeln ”Die Young” och nya albumet ”Warrior”, Ke$ha!

www.keshasparty.com
www.facebook.com/kesha