Ke$ha gör sin första Sverigespelning i sommar

Ke$ha gör sin första Sverigespelning i sommar

Det råder inga tvivel om att Ke$ha var en av förra årets klarast lysande stjärna. Hennes debutsingel ”TiK ToK” var 2010 mest sålda digitala låt världen över. Debutalbumet ”Animal” gick direkt in som etta på den amerikanska Billboard-listan och har sålt mer än 2 miljoner exemplar. Ke$ha belönades med priset för ”Best New Act” på MTV Europe Music Awards i höstas.

I sommar gör Ke$ha sin första livespelning i Sverige när hon tillsammans med sitt band intar festivalen Putte i Parken i Karlskoga. Festivalen äger rum 6-9 juli i centrala Karlskoga. För mer information, besök www.putteiparken.se

Ke$ha har tidigare gjort utsålda spelningar på bägge sidor av Atlanten samt turnérat tillsammans med Rihanna. Hennes Sverigekonsert i sommar är utan tvekan efterlängtad då hon har redan mottagit tre svenska guldskivor för låtarna ”TiK ToK”, ”We R Who We R” och ”Your Love Is My Drug”.

Nyligen släpptes remixalbumet ”I Am The Dance Commander + I Commander You To Dance: The Remix Album” med mixar/samarbeten från Andre 3000 (Outkast), DJ’s som Switch, DJ Skeet Skeet, Fred Falke och Dave Aude. Ke$ha har sålt över 23 miljoner låtar världen över från hennes två album ”Animal” och ”Cannibal”.

Besök Ke$has svenska hemsida: www.keshasparty.com/se-en