Kelly Clarkson chockar listorna

Kelly Clarkson chockar listorna

Kelly Clarksons nya singel "My Life Would Suck Without You" hoppar från 97:e till första plats på USA:s Billboardlista och slår därmed rekord för största kliv någonsin i listans 50-åriga historia. Låten toppar även USA:s digilista och i Sverige gick singeln in som högsta nykomling på radiolistan.

Nya låten"My Life Would Suck Without You", producerad av Max Martin & Dr Luke, är det första smakprovet från Kelly Clarksons fjärde album "All I Ever Wanted" som släpps den 11 mars. På den nya skivan har Kelly jobbat med namn som Ryan Tedder, Kate Perry och Howard Benson.

Kelly Clarkson blev år 2002 den första att vinna TV programmet American Idol. Sedan dess har hon gjort succé med singlar som "Since U Been Gone", "Because Of You", "Miss Independent" och "Behind These Hazel Eyes", sålt 16 miljoner album och 40 miljoner singlar världen över samt vunnit åtskilliga prestigefulla priser, bland annat två Grammy Awards och elva Billboard Awards.