KÖTTBANAN

KÖTTBANAN

"Köttbanan är slang för korv - med eller utan bröd. Jag hörde det första gången på en förskola när barnen skulle grilla för något år sedan. ”Jaaaa - köttbanan till mellis” vrålade en 5-åring med rosiga kinder å snor i näsan. Efter detta har jag hört ”de blev en dubbelpipig köttbanan på Biltema” ”vi hugger en köttbanan på vägen bara” som svar på den klassiska frågan ”käkat?”

Lyssna på "Köttbanan" här: https://open.spotify.com/track...

Vi svenskar älskar korv - tjock, smal, kokt eller grillad från slott till koja och från norr till söder. Lite rolig är flirten eller gliringen mot den gröna vågen som ständigt växer som kräver avhållsamhet från det vi tycker är så gott! Ännu roligare är anspelningen på det erotiska som ordet köttbanan väcker inom många som vi uppskattar ännu mer.

Musik ska beröra och/eller uppröra. Då söker vi kontakt med varandra för att spegla våra funderingar och tankar och alstra ny kunskap och ännu fler frågor. När vi gör detta får vi ett öppnare och bättre klimat och samhälle. Köttbananen gör världen lite bättre får bli rubriken på denna text. Skämtåsido - hoppas ni gillar låten!"

MVH

Anders Kedhammar/250 kg kärlek

Lyssna på KÖTTBANAN

Låten är skriven av Anders Kedhammar och Niclas Kings, som även producerat.

"Jag hade ett samtal med Anders (Kedhammar) om kommande låtar, vad man ska hitta på osv. Vi gick igenom massa låt titlar och Anders slänger ur sig, har du hört uttrycket ”Köttbanan”. Jag garva så jag låg ned. Genast började jag tänka prodd och hur man skulle känna klä prodden kring denna eminenta titel, sand vad den skulle handla om." - Niclas Kings