Kristin Amparo släpper debut-EP:n "I See You"

Kristin Amparo släpper debut-EP:n "I See You"

I lördags gjorde vår fantastiska Kristin Amparo ett bejublat Melodifestivalframträdande och kvalificerade sig till andra chansen i Helsingborg den 7 mars. Nu har debut-EP:n "I See You" släppts.

Röstkonstnären Kristin Amparo har under många år turnerat bakom artister som Oskar Linnros och Daniel Adams-Ray, varit drivande i musikkollektivet Femtastic och lånat ut sin röst till den ena hitlåten efter den andra. Senast i mängden av samarbeten är låten "Din Soldat" med rapparen Albin som sålt platina flera gånger om.

Ändå är det först nu, efter ett decennium i musikbranschen, som Kristin tar steget fullt ut och låter rösten representera sig själv för första gången.

Debut-EP:n "I See You" är en hyllning till livet och innehåller förutom melodifestivalbidraget ytterligare tre låtar som samtliga skrivits av Kristin.

Tracklist:
1. I See You
2. On A Sunny Day
3. Deep Wounds Bleed
4. All Of My Life

"I See You" videolänk: http://bit.ly/1AGeuam

Sagt om Kristin:
"Det närmsta Sverige kommit Ella Fitzgerald och Amy Winehouse i en och samma person" / DN Kultur, 2012