Kryssningsfavoriten RAW Comedy Cruise tillbaka

Kryssningsfavoriten RAW Comedy Cruise tillbaka

Fredag 27 maj 2011 är det återigen dags för kryssningssuccén RAW Comedy Cruise. Sveriges största comedyklubb RAW har de senaste åren vid ett par valda tillfällen fyllt Silja Galaxy till brädden med komiker och standup-fans och begett sig ut till sjöss för ett makalöst comedydygn. När Sveriges första och enda renodlade standup-kryssning kastar loss står närmare 30 av Sveriges och världens mest intressanta komiker för underhållningen. Med ombord i vår är bland andra Sveriges starkast lysande komikerstjärna Magnus Betnér, superhypade improvisationsproffset Al Pitcher (NZL), braksuccén Sean Banan vars YouTube-klipp har visats över 3 miljoner gånger, prisbelönade och totalt orädda Marika Carlsson, allas vår favoritnörd Anders ”Ankan” Johansson från succéduon Anders och Måns och P3:s egen morgonstjärna Kodjo Akolor.

Med ombord finns även RAW:s egen humorgeneral Mårten Andersson:

RAW Comedy Cruise är som en flytande humorfestival och är nog det mest unika vi på RAW gör. Förutom att det blir nästan tio timmar humor och grym feststämning med våra egna dj:s, så blir det framförallt många sköna möten mellan komikerna och publiken ombord. Stämningen senast var magisk! 1200 personer samlade framför stora scenen för ett fem timmar långt stand-up marathon. Folk dog av skratt. Jag längtar till 27 maj.

André Wickström gör sin andra RAW Comedy Cruise:
– Det var jävligt roligt senast så det är klart man vill vara med igen.

Soran Ismail stiger också ombord igen:
– Det är underbart att få vara på en fullsatt båt med comedyälskare och sina kollegor. Det ska bli sjukt kul att åka igen.

Uppemot ett 30-tal komiker kommer att vara klara när det är dags att kasta ankar fredag 27 maj. Klara redan nu är:

Kodjo Akolor – Morgonpasset, Parlamentet

Mårten Andersson – RAW Comedy Club, grundare av RAW

Sean Banan – ”Skaka rumpa”, Cirkus Möller

Magnus Betnér – Roast på Berns, Livets ord

Hasse Brontén – Cirkus Möller, Grillad

Marika Carlsson – Roast på Berns, Stockholm Live

Messiah Hallberg – Messiah Frälsaren, vinnare av Bungy Comedy 2009

Soran Ismail – Parlamentet, Morgonpasset

Anders "Ankan" Johansson – Succéduon, Anders & Måns

Tobias Persson – Morgonsoffan, Grillad

Al Pitcher (NZL) – Best Show Leicester Comedy Festival Award 2009

André Wickström (FIN) – Roast på Berns, Parlamentet

Biljetter
Mellan 12 november och 17 december finns det möjlighet att boka biljetter med ”boka tidigt”-rabatt. Biljetterna kostar då från 590 kr/pers inklusive resa, hytt och alla föreställningar. Efter 17 december kostar biljetterna från 690 kr/pers. Biljetterna köps via Tallink/Silja på http://www.seaskytravel.se eller tfn 08-440 59 90.

Om RAW Comedy
RAW Comedy Club är Sveriges största standupklubb och den enda som ständigt blandar internationella stjärnor med de absolut största svenska namnen och de hetaste nya talangerna.

Varje helg hålls RAW Comedy Club på Maxim och PURE i Stockholm, och vid sidan av detta gör RAW Comedy även standup-showen RAW som sänds på Kanal 5. Med premiär i februari ger sig turnerar ”RAW på turné” för andra året i rad, och humorkryssningen RAW Comedy Cruise lämnar hamnen för tredje gången i maj.

RAW grundades av Mårten Andersson 2004 och är idag en etikett på Sony Music. För mer information om RAW Comedy: www.rawcomedy.se.

För vidare pressinformation, pressackreditering till kryssningen, pressbilder eller intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:
ILES PR, Helena Iles, 0739 80 52 51, helena@iles.se