​Kygo släpper nya låten "Here for You" feat. Ella Henderson

​Kygo släpper nya låten "Here for You" feat. Ella Henderson

Kyrre Gørvell-Dahll a.k.a KYGO har på bara två år tagit sig från pojkrummet i Bergen till världens absolut största scener och blivit en av vår tids mest hyllade EDM-stjärnor.

Med sitt tropiska sound har Kygo fängslat en hel generation och världsartisterna står på kö för att samarbeta med ett av musikvärldens just nu allra hetaste namn.

Kygo skrev under hösten 2014 avtal med Sony Music och i december samma år släpptes debutsingeln ”Firestone” feat Conrad Sewell. Låten blev en massiv succé och har streamats över 264 miljoner gånger – vilket gör den till den #4 mest spelade låten på Spotify i världen.

Tillsammans med den minst lika framgångsrika uppföljaren ”Stole the Show” feat. Parson James, har låtarna tillsammans nått 10 x platina bara i Sverige.

I Sverige såg vi Kygo för allra första gången i ett Tv-sammanhang tidigare i år då han gästade Skavlan och uppträdde med en akustisk version av ”Firestone”. Programmet blev det mest sedda i Skavlans historia med över två miljoner tittare.

Totalt sett har Kygo streamat över en halv miljard gånger sedan sitt första singelsläpp i december 2014. Efter ivrigt turnerande på några av världens mest ikoniska festivaler som Coachella och CounterPoint kunde vi i Sverige njuta av Kygos explosiva scenshow när han gjorde sin enda Sverigespelning på Way Out West.

Idag, fredagen den 4 september, är det äntligen dags för releasen av ännu en bubblande tropisk melodislinga signerad Kygo. ”Here for You” gästas av brittiska hyllade sångerskan Ella Henderson och är en romantisk mix mellan vad som kommit att bli Kygos signature sound och Ellas magiska soultouch.

Höstens höjdpunkt är här!

Lyssna på "Here for You" här:

Följ Kygo:

Petra Åkesson