Larz-Kristerz skapar julmagi med sin stämningsfulla tolkning av "Koppången"

Larz-Kristerz skapar julmagi med sin stämningsfulla tolkning av "Koppången"

Larz-Kristerz är ett av våra största och mest älskade dansband som slog igenom i SVTs Dansbandskampen för 15 år sedan, nu släpper de för första gången i sin karriär julmusik! Idag kommer deras finstämda tolkning av den vackra “Koppången”, där vi verkligen får njuta av Peter Larssons fantastiska röstomfång. Per-Erik Moraeus har skrivit musiken och Py Bäckman texten, och på den här versionen gästspelar ingen mindre än Kalle Moraeus med sitt magiska fiolspel.

“Vi har letat länge efter en jullåt som passar Larz-Kristerz, och nu har vi debuterat i julsångsdjungeln. ‘Lite röd om mulen’ är en dansant countrydoftande dänga som vi hoppas ni ska gilla lika mycket som vi gör. Dessutom släpper vi en egen version på ‘Koppången’ som blir väldigt speciell för oss, både för att den kommer från Orsa, vår grannkommun, och även för att det är så otroligt långt från vad man är van vid att höra från Larz-Kristerz, men ändå välbekant. Vi hoppas att vi genom dessa låtar bidrar till en god jul för våra fans och alla julälskare,” hälsar bandet.

LYSSNA HÄR

Förra fredagen kom även jullåten “Lite röd om mulen” - lyssna HÄR

Chris Antblad står för produktionen på båda singlarna.

Larz-Kristerz är bandet som med sitt unika sound har gjort dem till en av de mest framstående akterna inom dansbandsvärlden idag. De turnerar i både Sverige och Norge och den 24 november har de premiär på sin julshow i Tällberg. Bandet bildades våren 2001 som en kärleksfull hyllning till alla dansband under 70-talet och från att i början mestadels ha spelat på privata kalas och bystugefester blev det snart dansbanor, dansrestauranger och ishallar. Under åren har många av deras album sålt platina, de har kammat hem flera Guldklavar och en Grammis och de har varit nominerade till en Grammis flera gånger.

Johanna Boström Stone

Clap Your Hands AB 070-64085 04