Leonard Cohen vinner pris för årets album på JUNO galan och släpper nya albumet Can’t Forget: A Souvenir of the Grand Tour

Leonard Cohen släpper nya albumet Can’t Forget: A Souvenir of the Grand Tour den 12 maj. 10 rariteter som spelats in under hans senaste turné Old Ideas World Tour. Detta är den produktive Leonards 3:e album sedan september 2014 då studioalbumet Popular Problems släpptes och som nu prisats på den kanadensiska JUNO galan.

Sångerna på Can’t Forget: A Souvenir of the Grand Tour som spelats in på soundchecks under turnén har samma spontanitet och spännande intimitet som de bästa studioinspelningar som Cohen och hans band vanligtvis låter oss ta del av. Leonard Cohen presenterar både nytt material för oss i form av de nyskrivna sångerna "Got a Little Secret" och "Never Gave Nobody Trouble" och gamla mästerverk som "I Can't Forget," "Light As a Breeze," "Night Comes On," och "Joan of Arc". Dessutom bjuds vi även på två udda och fina tolkningar, countrylegenden George Jones ”Choices” och George Dors ”La Manic” .

Can’t Forget: A Souvenir of the Grand Tour Tracklisting:

1. Field Commander Cohen

2. I Can’t Forget

3. Light as a Breeze

4. La Manic ++ (originally by Georges Dor)

5. Night Comes On

6. Never Gave Nobody Trouble ***

7. Joan of Arc

8. Got a Little Secret ***

9. Choices ++ (originally by George Jones)

10. Stages

*** New original Leonard Cohen songs