Lilla Sällskapet släpper nya singeln "Punkideal"

Lilla Sällskapet släpper nya singeln "Punkideal"

Lilla Sällskapet, som består av Erik Nordström och Mats Norman, släpper ny musik: idag kommer nya singeln "Punkideal".
- Punkideal handlar om att bli vuxen, lite bekväm och att se sina privilegier. Men det är också en hyllning till när man var ung och gemenskapen i att driva runt på stan och inte ha några pengar, säger Erik Nordström

Lilla Sällskapet har hyllats av både kritiker och fans och singeln "Jag vill ut" blev en av 2012 års mest spelade låtar på P3. Duons medlemmar har även haft stora framgångar i andra konstellationer. På Lilla Sällskapets andra och kommande album "Nattdjur" som släpps den 10 juni är det just den förändring som duon gått igenom sedan debuten – både personligen och musikaliskt – som är den röda tråden.

Texterna centreras fortfarande kring Erik Nordströms liv - ett liv där kärleksfulla möten doftar av cigg och för mycket parfym, där man hellre lever som ett nattdjur än tvingas se världen i dagsljus – men den tidigare vilja lyckas-tematiken har bytts ut mot vad som kan liknas vid en rädsla för att förlora det man har.
– Perioden som har följt debuten har varit den roligaste i våra liv, vi lyckades ju med vår pojkdröm. Men livet nu är oerhört skört och det finns liksom inget annat att falla tillbaka på, säger Erik Nordström.

Det kommande albumet sammanfattar var Lilla Sällskapet befinner sig i dag. Som grupp. Men också som personer.
– Vi ser båda Lilla Sällskapet som det mest personliga av allt vi gör, säger Mats Norman. I och med den här skivan fortsätter vår historia.

Lyssna på Punkideal här:

Spotify