Linnea Henriksson bjuder på “Champagne” – ny singel om att fira livets stora och små ögonblick

I år är det tio år sedan Linnea Henriksson släppte sin allra första låt som soloartist. Sedan dess har hon etablerats i svenska folkets hjärtan och blivit en av landets mest uppskattade artister och låtskrivare. Nu är hon tillbaka med nya singeln “Champagne” en uppmaning om att fira livets alla ögonblick.

Lyssna här:

Jag är inte odödlig längre. Någon gång i livet blir vi nog alla medvetna om det och det suger ju, men för mig är det också en påminnelse om att verkligen se till att leva. Öppna Champagnen för det som finns istället för att vänta på ett tillfälle jag säkert ändå kommer missa bara för jag var så upptagen med att blicka ännu längre framåt. Vi måste bli bättre med att fira det vi har. Vänta inte. - Linnea Henriksson.

Nya singeln “Champagne” är skriven av Linnea Henriksson och Elias Kapari samt producerad av Linnea, Wille Alin och Charlie Bernardo. Här medverkar även saxofonisten Jonas Kullhammar. I sommar beger sig Linnea ut på en efterlängtad turné och förbereder sig inför en riktig käftsmäll till liveupplevelse, där hon bjuder på både gamla och nya favoriter.

Datum för sommarturnén 2022:

6/7 Örebro, Stadsträdgården restaurang och Café
7/7 Uppsala, Parksnäckan
14/7 Borås, Bruket i Wiared
15/7 Söderköping, Söderköpings brunn
16/7 Trollhättan, Fallens Dagar
21/7 Lidköping, Läckö Slott
22/7 Landskrona, Rådhustorget
23/7 Göteborg, Liseberg
24/7 Bjärred, Bjerreds station
29/7 Tvååker, Strömma Farmlodge
30/7 Kristianstad, Ovesholms Slott
3/8 Orust, Slussens Pensionat
4/8 Orust, Slussens Pensionat
5/8 Malmö, Pildammsteatern
6/8 Karlstad, Kullens Gård
10/8 Borgholm, Kackelstugan
12/8 Vagnhärad, Tullgarn Slott
13/8 Timrå, Folkan Waterfront
3/9 Stockholm, Mosebacketerrassen

Linnea Henriksson har under sin tid i rampljuset etablerats och förvaltats som en av landets mest älskade artister. Hennes musik har streamats över 130 miljoner gånger och blivit en av de mest spelade på svensk radio. Hon har även befäst sig som ett naturligt sällskap i svenska folkets vardagsrum, som programledare för några av våra största tv-program (Melodifestivalen 2020 samt Musikhjälpen år 2021, 2014, 2015 och reporter 2017).

I höstas släppte hon singeln “En dålig idé”, ett göra slut-anthem om att räta på ryggen och stå upp för sig själv. Hon har tre soloalbum och en jul-EP bakom sig samt belönats med priser på P3 Guld-galan (Årets Artist 2013 och Årets Pop 2019) och fina Grammisnomineringar (i kategorierna Årets pop och Årets artist, 2018). Linnea har dessutom tilldelats ärade stipendium (Ulla Billquists stipendium 2016 och Alice Babs jazzstipendium 2015) samt står som ambassadör för det internationella jämställdhetsprojektet Keychange. År 2018 medverkade hon även i TV4:s populära program “Så mycket bättre”.

FÖLJ LINNEA HENRIKSSON: Facebook I Instagram I Spotify I Youtube

Malin Wiklund