​LINNEA HENRIKSSON släpper idag sitt självbetitlade album LINNEA HENRIKSSON.

​LINNEA HENRIKSSON släpper idag sitt självbetitlade album LINNEA HENRIKSSON.

”Så flyttade vi ihop. Gemensam lägenhet. Lyckan att få skapa något gemensamt och konsten att inte skuldbelägga dig för att du redan känner dig hemma. Vi har dagar när du känner mig bättre än jag själv gör. Kvällar vi lägger oss som främlingar. Nätter av total trygghet för jag vet att du är vid min sida oavsett vad och morgnar utan kaffefilter som kräver fotofilter för att stå ut med allt. Och så håller vi på. Rättelse. Så håller jag på. Skivan rakt igenom, shuffle mode, paus, spola över lite delar ibland och repris, repris, repris.
Det känns fint att få ta med dig som lyssnar genom allt, för jag slår vad om att du kan känna igen dig ibland. Så vi kan väl hålla varandra sällskap? Det är i alla fall tanken.”

Så här beskriver Linnea själv sitt självbetitlade album "Linnea Henriksson", ett album om relationer där Linneas karakteristiska röst sätter trovärdighet i orden.
Ikväll får vi ett smakprov från plattan i form av låten ”White” som Linnea kommer att framföra på bästa sändningstid i fredagsfinalen i TV4s Idol.

Utöver jobbet med sin egna musik så fortsätter hårt arbetande Linnea med sina övriga uppdrag.
Bl a så sänds sista avsnittet av podcasten Equalizer idag och i början av december väntar jobbet som resande i reporter i årets upplaga av Musikhjälpen!

Albumet "Linnea Henriksson" släpps idag, fredagen den 24 november.

Följ Linnea här:
FB