Linnea Henrikssons debutalbum firar 10-årsjubileum och på fredag släpper hon nya singeln ”Som du sa”

Till mina älskade och älskare – Idag, för tio år sedan, släppte Linnea Henriksson sitt debutalbum.

Då kunde man läsa det här i pressreleasen:

”Linnea Henrikssons, den forna Idolen som aldrig gjorde avkall på eget tycke och smak, följde sitt hjärta rakt in på en fjärdeplats.
Idag debuterar hon med sitt popalbum på svenska: ”Till mina älskade och älskare” där hon bla har samarbetat med Orup, Simon Nordberg (Kent, Håkan Hellström) och Carl Wikström Ask (Daniel Adams Ray).”

 Albumet med hitlåtar som ”Lyckligare nu”, ”Väldigt kär/Obegripligt ensam”, ”Mitt rum i ditt hjärta, ”Alice” samt ”Jag vet nåt som inte du vet” med flera blev en stor succé.

Etta på Spotifys albumlista, ”Lyckligare nu” var den mest spelade låten på radio i fem veckor i rad, framröstad till ”Årets artist” på P3 Guld och lade grunden för Linneas kommande musikkarriär. Sedan dess har hon etablerats och förvaltats i svenska folkets hjärtan och blivit en av landets mest uppskattade artister och låtskrivare.

”10 år alltså. Det känns märkligt, men kanske också rimligt när jag tänker på allt som hänt sen dess. Det har varit och är helt otroligt och jag är väldigt stolt och lycklig över albumet i sig, men också hur det lärde mig lita på min magkänsla och alla underbara människor som låtit det bli en del av sitt liv. I sommar blir det äntligen turné igen, vi måste ju fira!” - Linnea

Nu på fredag, den 3 juni, släpps dessutom nya singeln ”Som du sa”,

Den är skriven av Linnea Henriksson, Alex Shield och Charlotte Kjaer. Producenter är Linnea Henriksson, Johan Eckeborn och Wille Alin.

”Som du sa” är en glad låt. En somrig liten dans som vill få en på glatt humör, även de dagar som det inte riktigt blev som det var tänkt. Men vi kan låtsas ihop, visst?” - Linnea