Lisa Nilsson på turné med albumet ”Sånger om oss”

Lisa Nilsson på turné med albumet ”Sånger om oss”

Lisa Nilsson nya album “Sånger om oss” som släpptes i september är fyllt till bredden av tidlösa svenska poplåtar. Den första singeln ”Var är du min vän?” har legat 15 veckor på Sveriges största radiolista Svensktoppen i P4. Även senaste singeln ”Sången om oss”, som Lisa skrivit tillsammans med Peter LeMarc, spelas flitigt.

Nu följer Lisa Nilsson upp framgångarna med albumet med en stor Nordenturné med en rad svenska datum våren 2014. Premiären äger rum i Luleå 2 mars och sedan följer konserter i bland annat Sundsvall, Göteborg, Lund, Jönköping och Stockholm. Biljetterna släpps imorgon, torsdag 31 oktober.

Jag har gjort en skiva som springer ur spelglädje och min barndom på 70-talet. Den är full av berättelser som bottnar djupt och ger mig högt i tak. Det är därför med stor längtan jag ser fram emot att få spela dem live med mitt makalösa nya band, säger Lisa Nilsson. Under denna höst har jag gjort en del PR-framträdanden med dem, och jag har sällan varit i en så friktionsfri och kreativ spel-lust som med dessa fem herrar. Musiken jag har gjort är sådan att den spelar sig själv, och lämnar mycket utrymme för musikerna. Vi känner oss som kalvar som bara vill galoppera ut på grönbete och möta vår publik!

Svenska turnédatum våren 2014:
2 mars Kulturens Hus, Luleå
3 mars Tonhallen, Sundsvall
12 mars Kalmarsalen, Kalmar
13 mars Konserthuset, Växjö
14 mars Konserthuset, Västerås
15 mars Konsert & Kongress, Linköping
20 mars Konserthuset, Göteborg
21 mars Färs & Frosta Sparbank Arena, Lund
22 mars Kulturhuset Spira, Jönköping
1 april Konserthuset, Gävle
3 april Cirkus, Stockholm
Biljetterna släpps i morgon, torsdag 31 oktober, och säljs via Blixten.se och lokala återförsäljare.

Se TV-klipp på låtarna "Var är du min vän" i Gokväll SVT1, 8 oktober (http://bit.ly/15ZHXdX):

"Sången om oss" i galan Tillsammans för Världens Barn SVT1, 11 oktober (http://bit.ly/Ho1eA7)

LisaNilsson.se
twitter.com/kwidewitt