Lorentz tar över hösten 2014

Lorentz tar över hösten 2014

I somras släppte Lorentz albumet "Kärlekslåtar" ett album som lämnade få personer oberörda. Ett album med bländande ljus framtid. Bland kärlekslåtarna finns "Där dit vinden kommer” som just nu är aktuell som den tredje singeln.

Efter sommarens euforiska festivalspelningar känner vi doften av mersmak, vilket gör oss extra glada att få meddela att Lorentz ger sig ut på en Sverigeturné i november. Ett typiskt utmärkt läge att leva life.

8 November – Stockholm, Berns
14 November – Göteborg, Pustervik
15 November – Lund, Mejeriet
21 November – Uppsala, Uppsala Konsert & Kongress
(Samtliga biljetter släpps måndag 1 september, kl 09:00 via respektive spelställe.Ticnet.se, Tickster.com)

Lorentz leker i en egen liga” det är vad musikkritikerna hävdar och vi är inte sena att hålla med.
Kärlekslåtar är allt jag älskar med svensk popmusik just nu. Den har aldrig låtit bättre och Lorentz går i täten med en Lacroix-sjal fladdrande i vinden. Inte ens krigslarmet som går när jag skriver detta kan stoppa honom”, säger Per Magnusson från Aftonbladet och får medhåll från en unisont hyllande kritikerkår. Lorentz har gjort årets album och så är det med det.

Trots sin ringa ålder har han redan hunnit med att vinna Grammis och sälja platina som ena halvan av duon Lorentz & Sakarias, tillsammans med sin bror Martin Sakarias. Efter två hyllade och storsäljande skivor, debuten ”Vi mot världen" 2009 och uppföljaren ”Himlen är som mörkast när stjärnor lyser starkast”, har Lorentz, som ett av svensk hip-hops största namn, nu valt att gå solo.

Se Way Out West Sessions med Lorentz här:

itslorentz.com/