Lou Elliotte släpper EP:n ”Dumb”

Lou Elliotte släpper EP:n ”Dumb”

Idag släpper Lou Elliotte EP:n "Dumb" med fokusspåret med samma titel’, som innehåller fem låtar där hon tar med lyssnarna på hennes personliga resa genom de lekfulla texterna och det somriga organiska indiesoundet.

Utöver sin solokarriär och estraden, skriver Lou Elliotte till andra artister som Veronica Maggio, Molly Sandén, Steve Aoki, Robin Schulz och Astrid S. Hon har även samarbetat med artisterna NOTD och Sandro Cavazza.

”Lou är min fristad. När jag går in i studion känns det som att vad som helst kan hända när jag skriver till Lou och det är väldigt befriande. Denna EP:n handlar om allt ifrån att träffa ett stort misstag till att träffa min livs stora kärlek. Den är direkt men lekfull och framförallt ärlig”, säger Lou Elliotte.

”Dumb” var den första låten som skrevs och som formade det bas/- och rytmdrivna soundet som hörs genom hela EP:n. Lou säger: ”Dumb” har betytt mycket för mig då den inspirerade resten av EPn. Det känns fint att knyta ihop säcken genom att äntligen få släppa låten som var starten på ett råare men också gladare sound för mig”

Lyssna på "Dumb" här.

Utöver de tidigare släppta låtarna ”Single”, ”June/July” och ”Tracksuit Pants” adderas även ”Stop Looking At Hannah”.

En särskilt minnesvärd upplevelse för Lou var lanseringen av sitt klädmärke ”Dumb” under våren 2023 och när hon höll en modeshow på sin releasefest - vilket förenade hennes passion för både kläder och musik på ett unikt sätt.

Spår:

1. Dumb
2. June/July
3. Single
4. Stop looking at Hannah
5. Tracksuit Pants

”Dumb” har Lou Elliotte skapat tillsammans med Jarly, Iain James, Celine Svanbäck, Jeppe London Bilsby, Rasmus Budny, Joel Gunnarsson, Calle Ask, Janne Kask och Litens 'Anton' Nilsson