Lyssna på spellistan Play To Help – Filtr skänker pengar till välgörenhet

Lyssna på spellistan Play To Help – Filtr skänker pengar till välgörenhet

Sony Musics spellistetjänst Filtr har tagit musiklyssnandet ett steg vidare och skapat den generösa spellistan Play To Help, som skänker pengar till välgörenhet. Varje gång en låt i Play To Help-spellistan strömmas under perioden 1 – 31 december 2014 så skänks Sony Musics intäkter till Sveriges Radios Musikhjälpen.

Filtr är Sveriges största spellistetjänst med över 3 miljoner följare fördelat på hundratals spellistor med musik i olika genrer och för alla möjliga tillfällen. Filtr samlar hits, ny musik, klassiker och mycket annat i skräddarsydda spellistor. Nu har Filtr tagit spellistorna och musiklyssnandet ett steg vidare genom välgörenhetsinitiativet Play To Help. Grundidén är enkel: alla Spotify-användare kan hjälpa till bara genom att lyssna på Play to Help-spellistan, som är fylld med musik från bland annat Tove Styrke, Alicia Keys och Calvin Harris. Ju mer alla lyssnar på Play To Help-spellistan, desto mer skänks till Musikhjälpen.

Sveriges Radios Musikhjälpen har sedan starten 2008 lyft upp en undangömd humanitär katastrof, och i år är fokus på att stoppa spridningen av HIV. Programledarna Kodjo Akolor, Linnea Henriksson och Petter Askergren bor i en glasbur för att sända radio och TV dygnet runt i 144 timmar. Musikhjälpen direktsänds i radio och TV mellan 8 - 14 december från Stora Torget i Uppsala.

Kontaktperson: Ann Persson, Promotion Manager Local, ann.persson@sonymusic.com, 070-560 40 35
Lyssna på spellistan här: Play To Help
www.playtohelp.se