Madi Banja släpper singeln ”Aladdin” feat. Ikhana från kommande debutalbum!

Madi Banja släpper singeln ”Aladdin” feat. Ikhana från kommande debutalbum!

LYSSNA: MadiBanja.lnk.to/Aladdin

Madi Banja började sitt musikår med att släppa singeln Trophy tillsammans med Imenella, låten fick ett fint mottagande av såväl fans som kritiker och har idag närmare 500 000 streams på Spotify. I mitten av april släpptes singeln Primadonna (inkl. video som spelades in i Gambia och Senegal) från hans kommande debutalbum Välsignelsen som har release den 14 juni.

Idag släpps ytterligare en låt från debutalbumet, singeln heter Aladdin och gästas av Ikhana. Låten handlar om att vara nykär och göra sitt bästa för att imponera.

Madi om samarbetet med Ikhana: Jag har alltid dragits till starka kvinnor som gör sin grej. Enda sen jag och Ikhana träffades på Green door backstage i Göteborg ett par år sen har det varit ”game on”.

Aladdin feat. Ikhana släpps idag den 17 maj via Sony Music. Låten är skriven av Madi Banja tillsammans med Ikhana och producerad av Charlie Bernardo.

Den 24 juli spelar Madi på Trädgården i Stockholm, fler datum tillkommer i sommar.

Madi Banja slog igenom 2015 med omtalade debut-EP:n Det var inte med meningen som fick två P3 Guld Nomineringar (Årets Nykomling och Årets Hiphop/Soul) samt en Grammisnominering till Årets Hiphop/Soul. Fem år - och tvåsiffriga miljoner streams - senare har han blivit en av Sveriges mest hyllade artister, med låtar som Inga Problem, Ljuset i tunneln, Pa Dibba, Azonto och Du och jag.

FÖLJ MADI BANJA: