Magnus Betnér gästar RAW Comedy Club

Magnus Betnér gästar RAW Comedy Club

Lördag 16 oktober kommer Sveriges hetaste komiker Magnus Betnér till RAW Comedy Club på Maxim. Som om inte det vore nog gästskämtar även två av landets hetaste up'n'coming-komiker; Rågsvedsjätten Ahmed Berhan och Östermalmshumoristen Messiah Hallberg. Kvällen leds av RAW-grundaren Mårten Andersson och föreställningen spelas in för sändning i Kanal 5 senare i höst. Dessutom är det premiär för RAW Comedy Club nya klubbsatsning på PURE Stockholm på fredag!

I helgen får vi bevis för varför RAW Comedy Club är Sveriges största comedyklubb. Lördagen den 16 oktober gästar nämligen Sveriges hetaste komiker Magnus Betnér gästar Maximteatern och micken passar han sedan vidare till två av landets mest lovande komikertalanger; Ahmed Berhan och Messiah Hallberg. Som om det inte vore nog öppnar RAW Comedy Club en helt ny klubbkväll på PURE Stockholm, och återvänder därmed till Stureplan där allt började en gång i tiden.

Magnus Betnér
Han är en av landets mest etablerade standupkomiker och är den förste att två gånger få utmärkelsen ”Årets manliga komiker” på Svenska Stand Up-galan, både 2005 och 2010. Alla vet att Magnus Betnér är rå, arg och ofta elak. Men det som ofta glöms bort när det gäller Betnér är hur rolig han är, för även om hans stil är att vara arg och elak kommer skratten med en imponerande hög frekvens. Han har medverkat i de flesta svenska humorproduktionerna på tv, bland annat ”Parlamentet”, ”Stockholm Live”, ”Roast på Berns” och han gjorde dessutom succé med egna serien ”I ditt ansikte”. Han har också släppt hela fem egna dvd-produktioner från sina föreställningar under namnet ”Magnus Betnér Uncut”.

Magnus om rättssystemet:

Ahmed Berhan
Ahmed gjorde RAW Comedy Club-debut förra året på Göta Lejon inför 1100 personer och det kan bara beskrivas som stor succé. Tvåmetersmannen Ahmed har lagt sina högskolestudier på is i och med genombrottet, och förutom medverkan i årets säsong av RAW på Kanal 5 har han också ett eget barnprogram(!) i SVT med namnet ”Ahmed i medeltiden”. En framtidsman att lära sig namnet på redan idag. Han är dessutom lika grym när det kommer till att köra standup på engelska, 2009 kom han till semifinal i en mycket prestigefylld tävling i Storbritannien i konkurrens med 600 andra komiker.

Ahmed om sin allergi:

Messiah Hallberg
Het, hetare, Messiah. I höst har han medverkat i ”Elfte timmen” SVT, spelat in TV4:s kommande storsatsning ”Stockholm Båstad” med Peter Magnusson och Ola Rapace, gästspelat i ”Solsidan” mot Johan Rheborg och om några veckor lanserar SVT sin nya humorwebb med hjälp av hans första egna tv-serie. Det går bra nu, kompis det går bra nu. På standup-scenen är han sitt vanliga brattiga jag, med överklassattityd från helvetet.

Messiah om oerhört mjuka människor:

RAW Comedy Club på PURE Stockholm
På premiärkvällen fredagen den 15 oktober gästas RAW Comedy Club av RAW-favoriter som Mårten Andersson, Hasse Brontén och Messiah Hallberg. Därefter fortsätter RAW:s fredagsklubb på PURE hela hösten fram till den 19 november.

RAW Comedy Club på PURE Stockholm
Fredag 15 oktober kl 20:30
Insläpp kl 19:00, biljetter köpes i dörren.
PURE Stockholm, Birger Jarlsgatan 29
Bordsbokning 08-20 14 11

RAW Comedy Club
Lördag 16 oktober kl 22:00
Maxim Karlaplan 4
Biljetter: www.ticnet.se, 077-170 70 70

Om RAW Comedy
RAW Comedy Club är en av Sveriges främsta standup-klubbar, och den enda i landet som ständigt blandar internationella stjärnor med de absolut största svenska namnen och de hetaste nya talangerna.
Vid sidan om standup-klubbar på Maxim i Stockholm gör RAW Comedy även standup-showen RAW för Kanal 5, turnén RAW Comedy Club Live och humorkryssningen RAW Comedy Cruise.
Hösten 2010 har RAW Comedy dessutom den stora äran att presentera det australienska humorundret Axis of Awesome. Efter drygt 11 miljoner visningar på Youtube är det äntligen dags för trion att gästa Sverige.

RAW grundades av Mårten Andersson 2004 och är idag en etikett på Sony Music. För mer information om RAW Comedy: www.rawcomedy.se.

För vidare pressinformation, pressbilder och intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:
ILES PR, Helena Iles, 0739 80 52 51, helena@iles.se