Maraton – ny singel från Miss Li i fint sällskap av Eah Jé

Maraton – ny singel från Miss Li i fint sällskap av Eah Jé

En av Sveriges stora hitleverantörer är utan tvekan Miss Li.
I februari släpptes singeln ”Misstag” - en låt som klättrar på listorna och gör ett ytterligare avtryck i Miss Lis omfattande låtkatalog.

Hon är just nu i full gång med förberedelserna inför sommarens turné; ”Om vi stannar upp och drömmer lite grann”.
Detta till trots, håller inget henne borta från studion. Musikmakeriet tillsammans med producenten och låtskrivaren Sonny Boy Gustafsson är konstant.

Artisten Eah Jé gjorde sig först till känna på TikTok där han publicerade korta sångklipp hemma från lägenheten i Göteborg.
Många gillade vad de hörde och den 13 januari 2023 släpptes hans singel; ”Beroendeframkallande”, kort efteråt framförde han låten live i TV-programmet ”Bianca” utan att någon gång innan dess framfört något på en scen. Idag har ”Beroendeframkallande” nått drygt 23 miljoner streams och tidigare i år blev Eah Je’ utnämnd till Framtidens artist på P3 Guld.

Under fjolårets konserter korsades Miss Li och artisten Eah Jés vägar och en ny vänskap tog form.
Miss Li bjöd in Eah Jé till studion och nu ser Miss Lis kommande singel; Maraton dagens ljus.

-Det kändes väldigt roligt att gästa på låten med Linda. Det är en ny typ av låt för mig men jag känner igen mig i texten och hela processen att jobba med Linda och Sonny har varit väldigt rolig! hälsar en glad Eah Jé.

Maraton är ytterligare ett smakprov från kommande Miss Li album – en skiva som lotsar oss genom livets olika stadier.

-I Maraton saknar jag den där tiden när man var barn och bara cyklade ner för gatan utan nåt mål.. Inga måsten, inga krav.
Livet går så fort och ibland känns det som jag bara springer, springer och springer.. men jag kommer aldrig fram.

Återigen bjuder Miss Li på melodier skapade för att sätta fart på vilken slumrande känsla som helst, alltid med en generös inbjudan till det innersta.

Miss Li fortsätter;
-Eah har en otrolig röst och jag är så glad att han vill vara med och förgylla Maraton tillsammans med mig.

Maraton släpps imorgon den 12 april och kommer premiärspelas i TV-programmet "Tack för musiken" den 13 april.
Den 14 juni inleder Miss Li sommarturnén ”Om vi stannar upp och drömmer lite grann” i Nyköping och avslutar den 31 augusti i Huskvarna. Se spelplan här
Under hösten 2024 ser vi fram emot Miss Lis 10:e fullängdsalbum.

Petra Åkesson

PR-ansvarig 070-7520588