Miley Cyrus - "Used To Be Young" pressbild

Miley Cyrus reflekterar över livet och karriären i nya singeln ”Used To Be Young” – release 25 augusti

Fredagen den 25 augusti släpper Miley Cyrus helt nya singeln och musikvideon ”Used To Be Young”. Se smakprov av vad som komma skall här:

“’I know I used to be crazy,” she says. “I know I used to be fun. You say I used to be wild. I say I used to be young.’”
– Miley Cyrus to British Vogue, June 2023

I samband med nya singelsläppet bjuder Miley Cyrus in till ’Endless Summer Vacation: Continued (Backyard Session)’ – en fullspäckad TV-special där Miley bjuder på en avslöjande, nyinspelad intervju om sina första 30 år i livet samt liveframträdanden av sin nya musik och hits från tidigare år i karriären. TV-specialen sänds på amerikanska ABC den 24 augusti.

Miley Cyrus inledde 2023 starkt med att släppa singeln ”Flowers” som bekant tagit hela världen med storm. 10 mars släpptes albumet ”Endless Summer Vacation”.

Singeln ”Flowers” toppade amerikanska Billboardlistan i 8 veckor – ett snyggt personbästa för Miley. Här i Sverige har singeln sålt platina x 3 samt toppat svenska radiolistan. I USA toppade ”Flowers” radiolistan i hela 10 veckor. På streamingtjänsterna har ”Flowers” streamats över fyra miljarder (!) gånger och på Spotify slog Miley och singeln rekord genom att vara den låt som snabbast uppnått 500 miljoner streams. I UK är ”Flowers” den låt med kvinnlig soloartist som legat längst som #1 på officiella singellistan.

Nya singeln ”Used To Be Young” släpps strax innan tioårsjubileumet av Miley Cyrus ikoniska album ”Bangerz”. Albumet gav oss oförglömliga Miley-hits som ”We Can’t Stop”, ”Wrecking Ball” och ”Adore You”. För att fira jubileet släpps ”Bangerz” på vinyl i en limiterad jubileumsutgåva. Läs mer här!

Nästa fredag får vi höra Miley Cyrus reflektera över livet och sin otroliga karriär i nya ”Used To Be Young”.

Följ Miley Cyrus:
MileyCyrus.com