Miss Li släpper singeln ”Komplicerad” och presenterar kommande album

Miss Li släpper singeln ”Komplicerad” och presenterar kommande album

Turnéaktuella Miss Li släpper idag singeln ”Komplicerad” vilket är det första smakprovet från ett kommande album. Låten är skriven och producerad tillsammans med Sonny Boy Gustafsson och handlar om Miss Lis syn på sig själv och hur komplicerad hon kan vara i olika situationer. Denna gång har all musik skrivits på både svenska och engelska – ett nytt grepp som kom sig av en nyfikenhet för hur man kunde dra låtarna med de olika språken. Låten släpps därför även på engelska under namnet Complicated.

- Jag har en personlighet som är väldigt hög eller låg och det kan nog vara jobbigt för folk runt omkring mig. Det kändes skönt att skriva av sig om det… Men jag tror inte att jag är ensam om att känna mig lite krånglig ibland.

Lyssna på Komplicerad här

Det var tre år sedan Miss Li släppte sitt senaste fullängdsalbum ”A Woman’s Guide to Survival”. Sedan dess har hon knappast legat på latsidan. Tillsammans med sin ständige låtskrivarpartner och producent Sonny Boy Gustafsson har hon skrivit till andra artister. Låtar med Kygo, VIZE, Yellow Claw, Phoebe Ryan, Total Ape, Peg Parnevik mfl har klättrat på listor världen över. Miss Li har även skrivit låten Close Your Eyes, där hon även är feat. artist, tillsammans med tyska superstjärnan Felix Jaehn. ”Close your eyes” är just nu i den absoluta toppen på de tyska Spotify, singel och dance-listorna och har efter drygt 2 månader redan streamat över 25 miljoner gånger.

Under hösten 2019 var Miss Li en av tre ankare i Så Mycket Bättre. Redan under säsongens första program ställde hon det berömda skåpet med sin energifyllda tolkning av Petters "Lev nu dö sen" som snabbt seglade upp i toppen på Spotifylistan över mest streamade låtar. Under vintern toppade den singellistan fyra veckor i rad, har sedan ett antal veckor legat högst upp på Svensktoppen och är till dags dato certifierad dubbel platina. Hennes tolkningar har streamats över 30 miljoner gånger där den rejält omarrangerade "Då börjar fåglar sjunga" av G.E.S också certifierats guld. Om 2019 var en rejäl återkomst för Miss Li är 2020 året då hon befäster sig som en av Sveriges absolut främsta artister.

Grammisgalan tidigare i år prisades Miss Li med ”Årets Hållbara artist” efter att i flera år implementerat ett hållbart och klimatsmart tänk genom alla led i sitt artisteri och privatliv.

Miss Li befinner sig just nu ute på en omfattande utsåld vårturné. Senare i sommar sammanstrålar hon återigen med sina gamla Så mycket bättre-kompisar; Petter och Magnus Uggla på en gemensam turné genom Sverige.Det finns ingen risk att missa Miss Li under 2020. Hitta alla speldatum här

Följ Miss Li här:
FB