Fotograf: Brorbror

Molly Sandén överraskar sina fans med avskalade albumet ”ALLTING DÄREMELLAN” samt nya singeln ”Psykos”

Nyligen gick Molly Sandén ut med datum för sin akustiska turné som sker i februari 2024. Efterfrågan var så stor att nästan alla biljetter sålde slut på endast en timme och det adderades tre ytterligare datum. Med en längtan från Mollys fans, som under lång tid har bett om att få höra hennes tidigare låtar i akustiska versioner, släpper nu Molly Sandén det avskalade albumet - ”ALLTING DÄREMELLAN” - med nio gamla låtar i nya tappningar. Tillsammans med albumet tillkommer även en helt ny singel – ”Psykos”, som är skriven av Molly Sandén, Louise Lennartsson och Christian Walz som även producerat. ”Psykos” släpps även med en musikvideo, inspelad i studion tillsammans med Mollys musiker.

Lyssna här: https://mollysanden.lnk.to/AlltingDaremellan

Mollys ord om skapandet av albumet:

”Jag var i studion ute i Sollentuna och skulle repa med några av mina absoluta favoritmusiker inför den avskalade konserthus-turnén vi ska ha i februari, och redan efter första låten kände jag att det lät alldeles för fint för att inte dokumenteras!”

Med över 900 miljoner streams på Spotify, mängder med Platina-singlar och album samt prestigefyllda priser är Molly Sandén tveklöst en av Sveriges största artister och låtskrivare.

Albumet ”ALLTING DÄREMELLAN” släpps idag den 26 oktober och innehåller låtar från hennes tre senaste album ”Större”, ”Det bästa kanske inte hänt än” och ”DOM SKA VETA”.

Låtlista albumet:

1. Vi ska aldrig gå hem – Avskalad version
2. Luften e fri – Avskalad version
3. Va det då? – Avskalad version
4. Nån annan nu – Avskalad version
5. Den som e den – Avskalad version
6. Jag mår bra nu – Avskalad version
7. Utan dig – Avskalad version
8. Det bästa kanske inte hänt än – Avskalad version
9. Större – Avskalad version
10. Psykos

Turnén sträcker sig över Stockholm, Göteborg och Malmö, med tre stopp i vardera stad: