Myra Granberg släpper klubbiga singeln ”Dansa min docka” idag

Myra Granberg släpper klubbiga singeln ”Dansa min docka” idag

Myra Granberg välkomnar våren med klubbiga singeln ”Dansa min docka”. En låt om att bejaka sitt party-jag och att leva fullt ut i stunden. Skapad av Myra, Isa Tenglad - och Alice Tegnér som skrivit barnvisan med samma titel.

Dansa min docka är som ett litet hommage till en utav mina röjigaste perioder i livet. En låt att dåna i sin fulla dekadens på hemmafester och klubbar, låten som jag behövde för bara något år sen när nätterna aldrig verkade ta slut. - Myra.

Lyssna på "Dansa min docka" här

Myra Granberg har sedan sin debut 2019 släppt musik i högt tempo och stått för några av de senaste årens mest spelade & älskade låtar - däribland ”Lose my mind” och ”HKF (håll käften och försvinn)”. Som låtskrivare & producent hyllas hon för sin förmåga att skapa catchiga melodier & texter - inte minst av andra artister som valt att sampla hennes låtar, exempelvis på nyligen listettan ”Hjärta” med B.Baby. Myras debutalbum ANDRA SIDAN ÄR NI KLARA kom 2021, följt av flertal singlar och en EP i höstas. Under knappt fem år som artist har hennes låtkatalog spelats imponerande 200 miljoner gånger på Spotify.

I november inledde Myra ett nytt kapitel. Då kom första singeln "Tills jag somnar" från det kommande albumet Murphy, följt av låtarna "Zinken stänger 01" och "Tornedalen (Mitt efternamn)". Dessa låtar tar lyssnaren med på en emotionell resa och markerar en ny ton, där Myra vågar vara mer ärlig och sårbar än tidigare.

Myra är aktuell med en vår- & sommarturné runtom i landet, däribland som förband åt Miss Li. Se alla turnédatum här.