Myra Granberg släpper singeln ”Sad Boy” - tillägnad det mobbande killgänget

Myra Granberg släpper singeln ”Sad Boy” - tillägnad det mobbande killgänget

Högaktuella Myra Granberg släpper idag rappa och catchiga singeln ”Sad Boy” från sitt kommande debutalbum som släpps den 10 september. Låten är skriven & producerad av Myra.

'Sad boy' är till synes en lite uppkäftig låt om hårda fasader, men handlar under ytan om att det är okej att må dåligt. Att låta sitt mörker sippra ut och sänka garden.
Under skapande-processen av 'Sad boy' så tänkte jag mycket på några grabbar i grundskolan som jag fick ta många hårda ord och knytnävar ifrån i flera år.
Och hur jag där och då avskydde dom mest av allt, men idag kan förstå deras 'sadness' och se igenom dom. Innerst inne så mår vi alla skit i stunder, och då är det ibland lite för lätt att låta sin 'inner-bitch' rinna ut över närmaste individ. – Myra.

LYSSNA HÄR: MyraGranberg.lnk.to/sadboy

Med tre Grammisnomineringar och tre låtar på Spotifytopplistan under våren har Myra Granberg haft ett minst sagt imponerande år hittills. Singeln ”Lose my mind” som kom i april har redan över fem miljoner spelningar på Spotify samt ligger högt upp på topplistorna. Kort därefter släppte Myra en tolkning av Veronica Maggios ”Jag kommer”, som en del av Spotifys storsatsning för att uppmärksamma jubileet av albumet Satan i gatan, och även den gick in högt på topplistan. Vid sidan av sina egna releaser gästade hon även Petters singel ”Bara för bra” som släpptes i mars.

Den 20 juni gästar Myra Granberg TV-programmet Lotta på Liseberg och gör under sommaren ett antal spelningar runtom i landet (se nedan). Därefter väntar mer ny musik. Den 10 september släpper hon sitt efterlängtade debutalbum.

Kommande spelningar
19/6 Pride Varberg (Varberg)
20/7 Majas vid havet (Varberg)
21/7 Kackelstugan (Borgholm)