Nea släpper singeln “DIABLO” tillsammans med latinstjärnan Nio Garcia

Nea släpper singeln “DIABLO” tillsammans med latinstjärnan Nio Garcia

För ett år sedan släppte Nea sin debutsingel ”Some Say” som idag är en stor internationell megahit. Nu teamar hon upp med en av latinvärldens stora stjärnor, Reggeaton pionjären Nio Garcia, och idag släpper de singeln ”DIABLO” tillsammans. Här möter latin silkeslen pop i en perfekt symbios. Låten är skriven av Nea och Nio samt producerad av Decco (Dua Lipa, Selena Gomez m.fl.).

LYSSNA: https://NeaOfficial.lnk.to/DIABLO

Den 6 september 2019 släppte Nea singeln ”Some Say” som idag har över 270 miljoner streams. Låten är årets nionde mest spelade låt på radio i Europa och den har nått flera höga topplisteplaceringar – däribland i Norden, Frankrike, Spanien, Australien, Ryssland, Belgien och Polen. Med över 14 miljoner månatliga lyssnare runtom i världen har Nea satts på kartan som en av Sveriges just nu hetaste musikexport.

I juni släppte Nea sin efterlängtade debut-EP inkl. senaste singeln ”Drunk Enough To” och har under sommaren spenderat tid i studion. Nu teamar hon upp med Nio Garcia från Puerto Rico som släppte sitt debutalbum Now Or Never i somras. Albumet har redan över en miljard lyssningar.

Den 29 september uppträder hon på Etam Fashion Show i Paris, där artister såsom Dua Lipa, M.I.A., Cardi B, Janelle Monae tidigare har uppträtt. Under hösten väntar fler promobesök och TV framträdanden i Europa. Hon är även nominerad till ett pris på Music Moves Europe Talent Awards, tidigare vunnet av Dua Lipa, Meduza m.fl. Vinnaren koras i januari 2021.

Låtskrivaren och artisten Linnea ”Nea” Södahl har de senaste sex åren varit en del av att forma svensk pophistoria. Hon har utöver sin artistkarriär skrivit låtar till Zara Larsson (”Lush Life”, ”Don’t Worry Bout Me” & ”TG4M”), Tove Styrke, Maggie Lindemann, Tinie Tempah, ALMA, Molly Sandén, Axwell m.fl. För sina prestationer belönades hon med nominering i kategorin Årets Kompositör  Grammisgalan 2020. Hon fortsätter skriva låtar åt andra artister parallellt med sin artistkarriär.

FÖLJ Nea: Instagram I Youtube

Milkshake / Sony Music