Newkid släpper singeln "Över dig"

Newkid släpper singeln "Över dig"

​Newkid släppte i höstas singeln ”Mi Amor” och gick samtidigt ut med att det kommer nytt album 2020. Idag släpper han låten ”Över dig”, skriven av honom och producerad av Jugglerz.

LYSSNA: Newkid.lnk.to/OverDig

Med albumet SS/AW18 i ryggen var Newkid förra året ute på en omfattande turné med 40 stopp, inkl. sin allra första headlinespelning på Vasateatern i Stockholm. Där växte en nyvunnen kärlek till att spela live fram, och ur de känslorna fann han inspirationen till sitt kommande albumet som väntas senare i vår.

Nyligen blev det officiellt att Newkid kommer ha en headlinespelning på Berns i Stockholm den 10 april. Newkid gör aldrig något halvhjärtat, och denna kväll kommer inte vara något undantag.

"På Vasateatern lovade jag något ni aldrig hade sett förut. Och det höll jag. Den här gången är samma fast dubbelt så stort. Jag håller på och bygger vidare på någonting nu som kommer blow your mind” - säger Newkid.

​FÖLJ Newkid: ​Instagram I ​Youtube