​Nu kommer Albin Lee Meldaus avslutande del av albumet “På svenska”

​Nu kommer Albin Lee Meldaus avslutande del av albumet “På svenska”

I maj släppte Albin Lee Meldau A-sidan av albumet “På svenska” och idag kommer äntligen den avslutande delen; sida B!

“På svenska” är ett mycket personligt album där Albin berättar om resan från aktivt missbruk till ett nyktert liv - med texter som är poetiska och berörande men också brutala och oerhört ärliga.

Lyssna HÄR

“Min önskan med min nya skiva är att musiken ska kunna hjälpa någon, som fortfarande lider, att finna sin väg ur smärtan av beroende. Att det finns ett ljus i tunnelns slut. Att man inte är ensam. Att närstående ska finna förståelse att det är en sjukdom och inget vi gör för att vara elaka. Det är ett tillstånd fyllt av skuldbeläggande och skam, men det finns en väg ut.” säger Albin och fortsätter “Det är väldigt viktigt för mig att vara tydligt med att jag inte är en expert. Jag är bara en artist som lyckats bryta med mitt gamla liv och sätta min hälsa först och som skriver om det.”

Musiken och texterna på nya skivan följer en lång tradition av musikaliskt berättande och har hämtat inspiration från artister som t ex Cornelis Vreeswijk och Nationalteatern.

Albumet är inspelat i Spinroad Studios av Pedro Ferreira, av Janne Hansson i Atlantisstudion och av Peter Kvint i Studio Brun. Flera av låtarna har Albin skrivit tillsammans med bl a Peter Kvint, Freja Drakenberg och Andreas Mattsson.

Spotify

Presskontakt: