Nya artistprojektet Bowski Island släpper singeln "Ghost"

Nya artistprojektet Bowski Island släpper singeln "Ghost"

Patrik Jakubowski, tidigare musikaliskt känd som basist i bandet Riddarna, släpper ny musik under egna artistprojektet Bowski IslandMed havet som största inspirationskälla till musikskapandet så skapar Bowski Island texter och melodier med en drömsk naturromantik.

Första singeln från Bowski Island nya projekt heter ”Ghost” och har ett gitarrspel som böljar längst med låten vilket ska spegla havets eviga guppande. Ljudbilden är lika bombastisk som det är naket och låten framhäver vemod i en positiv bemärkelse.

​Lyssna

Patrik Jakubowski, är född och uppväxt på Gotland där natur och vatten alltid funnits nära till hands. I hans hemmiljö föddes det stora intresset för havet som fick Patrik att utbilda sig till biolog vilket har lett till att han idag arbetar som akvarist på Skansen Akvarium. Patriks ursprung och yrke genomsyrar även stämningen i Bowski Island texter och melodier som uteslutande inspireras av hav och natur. Namnet Bowski Island är en namnlek där Bowski representerar Patriks efternamn och Island står för ön Gotland.

Nellie Sörman

Presskontakt PR Manager +46704713992