Foto: Adrian Wretljung / Sony Music Sweden

Nya popsensationen Jackie Mere är tillbaka med ny musik

Den nya popsensationen Jackie Mere är tillbaka med ny musik. ”Hire someone to break your heart” heter låten och är det första smakprovet från hennes kommande album som släpps i höst.

2023 började starkt och Jackie Mere har sedan debuten i februari tagit musiksverige med storm. Hennes första singel ”It Ain’t Me” blev omedelbart älskad av musikkritiker och hamnade på rotation på Sveriges Radio. P3 utnämnde även låten till veckans hit och i april fick vi se Jackie stå på scen som förband till Veronica Maggio i Stockholm. Göteborgs Posten och Aftonbladet har kallat henne för årets nykomling och lovorden bara fortsätter. I somras fick det svenska folket se henne göra sin tv-debut på Allsången i Skansen och nyligen glänste hon på Nyhetsmorgon med två otroliga liveframträdanden.

Lyssna på "Hire someone to break your heart" här!

Idag är det äntligen dags för ny musik, ”Hire someone to break your heart” handlar om att hämnas på sitt ex med hopp om att få såra. Jackie berättar: "Jag skulle på samma hemmafest som mitt ex. Jag fick panik och kunde inte gå dit själv så jag tvingade min bästa vän att komma med som min ”nya flickvän”. Tyvärr så blev aldrig exet avis, men det slutade med att jag skrev den här låten!”

Följ Jackie Mere på Instagram | Tiktok