Fotograf: Saga Westlund

Nya popstjärnskottet FILIPPA släpper singeln “En flaska till”

Med en storslagen röst och på kort tid redan över åtta miljoner streams på Spotify är nya popstjärnskottet FILIPPA här för att stanna. I dag släpper hon nya singeln “En flaska till” en ärlig och personlig låt om en destruktiv period i hennes liv. Låten är skriven och producerad tillsammans med Fredrik Danielson och Oscar Levander.

Lyssna på “En flaska till” här.

”Jag skrev ”En flaska till” om en period i mitt liv då jag hamnade i en negativ spiral. Det är så lätt att ta till ett glas och tro att problemen ska försvinna, men ångesten står redo bakom hörnet och väntar redan morgonen efter. Den försvinner inte förrän du ser dig själv i spegeln och faktiskt gör en förändring. Just det här ville jag berätta om och förmedla till mina lyssnare”, säger FILIPPA.

Mer om FILIPPA:
FILIPPA är en 20-årig sångerska från Alingsås som debuterade 2019 med sin första singel ”Tonight” och har haft ett antal framgångsrika gästframträdanden med artister som Jakob Karlberg, Oscar Ahlgren och Vince Wavy. Hon har släppt populära singlar som “So Good”, “Din tröja”, “Tisdagen då jag lämnade dig”, “Du är som jag”, “Allt för dig”, “Tjugofem”, “Större” samt gästat på Oscar Ahlgrens låt “Håll mig hårt (feat FILIPPA)”. Hon har fått stor uppmärksamhet på TikTok för hennes musik och storslagna röst. Nu väntar ett nytt kapitel där hon rivstartar 2023 med “En flaska till” och med mer musik på ingång.

Malin Wiklund

PR Konsult 076 140 37 17