Nysignade popbegåvningen Tage debuterar med singeln “Lost Romance” på fredag

Nysignade popbegåvningen Tage debuterar med singeln “Lost Romance” på fredag

Ett välkommet tillskott! Nysignade popbegåvningen Tage har väckt ett starkt engagemang bland sina fans på TikTok med sina egenskrivna låtar och covers. På fredag debuterar han med singeln “Lost Romance” en låt om förlorad kärlek.

Låten handlar om en relation, där man kan känna sig nära en person, men samtidigt så långt borta. Den handlar om hur snabbt något kan tas från en och hur jobbigt det är att släppa taget. Ibland behöver man ta tillvara på det innan det är försent. Den handlar om den innerliga kampen; om att vilja hålla kvar en person och samtidigt veta att det är dags att gå vidare – Tage.

“Lost Romance” är skriven av Tage Ljungdahl, Bertil Lööf Wettervik, Hugo Hassel samt producerad och skriven av Theodor Ström.

Lär känna Tage:
18-åriga löftet Tage (Tage Ljungdahl) är född och uppvuxen i Lidköping. Han har omfamnat musiken som sin största passion sedan tidig barndom. Nu vill han med sin musik ge energi till andra människor. “Musik har alltid varit det jag älskar allra mest. Jag har alltid tyckt om att göra andra glada med mina låtar och vill fortsätta med just det”, säger Tage.

Malin Wiklund

PR Konsult 076 140 37 17