One Direction uppträder i svenska X Factor

One Direction uppträder i svenska X Factor

Många unga hjärtan i Sverige bankar extra hårt för en speciell sak - succébandet One Direction från England och Irland. En dröm för många fans går nu i uppfyllelse när bandet nu kommer till X Factor Sverige för ett exklusivt TV-framträdande.

“We are really excited to be performing on X Factor Sweden later this year and look forward to seeing all our Swedish fans again soon” säger One Directions Liam Payne.

One Direction bildades av Simon Cowell 2010 i musikprogrammet X Factor UK. Sedan dess har de erövrat världens topplistor och är nu en av världens absolut mest populära musikakter.

TV4 och Sony Music kan nu berätta den oerhört glädjande nyheten att One Direction kommer till en av X Factor Sveriges livesändningar i höst för att uppträda - något som många fans hoppats på och drömt om.

Uppträdandet blir det första TV-framträdandet i nordisk TV och det exakta datumet för bandets besök i svenska X Factor kommer att kommuniceras inom kort.

När bandet senast bandet besökte Sverige var det för att spela in musik till kommande albumet ”Take Me Home”. Tusentals fans samlades utanför studion för att få chans att träffa bandmedlemmarna Zayn Malik, Liam Payne, Louis Tomlinson, Niall Horan och Harry Styles, eller åtminstone få en skymt av dem – ett engagemang som sällan skådats sedan Beatles glansdagar.

#1DtoXfactorSE

För mer information, vänligen kontakta pressavdelningen på TV4 eller Sony Music.

TV4:s pressavdelning
E-post press@tv4.se