Ozzy Osbourne släpper samlingsalbum och exklusiv DVD

Ozzy Osbourne släpper samlingsalbum och exklusiv DVD

Den 7:e oktober kan vi ta del av det bästa från Ozzy Osbourne i form av samlingen "Memoirs Of A Madman" som släpps som CD, en dubbel LP och en exklusiv dubbel DVD. Av alla de ting Ozzy Osbourne har blivit känd för så ramar ”Memoirs Of A Madman” in det han gör bäst nämligen att skapa en del av den mest passionerade rocken genom tiderna. Denna utgåva samlar för första gången alla Ozzys största och bästa hits på en och samma plats samt ger en kristallklar inblick i rocklegendens karriär för både gamla och nya fans.

Dubbel DVDn innehåller mer än två dussin av Ozzy Osbournes oförglömliga musikvideos, liveframträdanden och intervjuer som aldrig tidigare visats på DVD. ”Memoirs Of A Madman” framhäver Ozzys unika sätt att kombinera musiken med det visuella.

Ozzy slog sig in i rockhistorien redan som fromtman i ett av tidernas mest influerande rockband och några av pionjärerna av black metal- Black Sabbath. År 1979, efter tio års rockande, gick Ozzy och Black Sabbath skilda vägar vilket ledde till Ozzys succéfyllda solokarriär. Han levererade debutalbumet ”Blizzard of Oz” vilket följdes av ”Diary of a Madman”. Ozzy byggde snabbt en stor fanbase genom högflygande rockdängor som “Crazy Train,” “Mr. Crowley” och “Flying High Again.”

Ozzy fortsatte influera människor med sin musik och med sitt rockevent Ozzfest samt sin roll i MTV’s serie ”The Osbournes”. Han släppte sitt tionde album ”Scream” år 2010 vilket slog sig in på en 4:e plats på Billboardlistan och hiten ”Let Me Hear You Scream” fick en 1:a plats på Mainstream Rock. Snart finns det bästa från Ozzy Osbournes långa karriär samlat på en och samma plats- "Memoirs Of A Madman".

www.ozzy.com

www.twitter.com/OzzyOsbourne