Peg Parnevik är filterlös & ärlig på EP’n What They’ll Say About Us - ute nu!

Peg Parnevik är filterlös & ärlig på EP’n What They’ll Say About Us - ute nu!

Idag släpper Peg Parnevik sin nya EP What They’ll Say About Us. Tanken var inte att släppa musik i år, men för Peg blev musiken ett naturligt och nödvändigt sätt att bearbeta saker som hänt i hennes liv under den senaste tiden. Texterna rann ur henne och resultatet blev en 6-spårs samling låtar som bjuder på öppenhet och ärlighet från Pegs sida av historien.

LYSSNA HÄR: PegParnevik.lnk.to/WhatTheyllSayAboutUs

Den 3 september överraskade Peg Parnevik sina fans med att släppa känslosamma balladen ”Somewhere Without Me”, som en månad senare följdes upp av singeln ”My Name” där vi hör en kaxigare Peg som står upp för sig själv. Låtarna på EP’n målar tydligt upp en stormvind av känslor och olika sinnesstadier som Peg varit igenom under skapandeprocessen. När Peg mådde som sämst låste in sig i studion, samtidigt som omvärlden sa sitt om henne och hennes liv.

Peg Parnevik berättar om EP titeln:
”Folk snackar så mycket. Det finns olika sidor och sen finns det verkligheten. Det kommer alltid påstås saker och folk kommer tro på ’sin sanning’, även om de inte känner de berörda personerna. Nu vill jag bara vara transparent med vad jag känner. Det är det viktigaste för mig.”

Låtarna på EP’n är framtagna i tätt samarbete med bl.a. vännen Isa Tengblad, som även producerat musiken. Deras starka band hjälpte skapandeprocessen att utan filtrering välkomna alla känslor och faser som Peg gick igenom. Det som först skulle förbli låtalster för henne att behålla för sig själv släpps nu istället som en present till alla lyssnare – rakt från Pegs hjärta.

”Att jobba med Peg är bland det bästa jag vet - dels för att hon är en av mina närmsta vänner, men också för att hon är en inspirerande kvinna med så mycket att säga och dela med sig av. Mitt självförtroende som producent har vuxit enormt genom att hon vågat lita på mina visioner och genom att vi och de andra i teamet jobbat så tätt för att hitta något unikt. Jag blir så stolt över att kvinnor lyfter fram varandra. Det som känns extra speciellt med EP:n och anledningen till att jag är så glad över att få vara en del av den är att den är så oerhört ärlig, så mycket ’Peg’ det bara kan bli.” – berättar Isa Tengblad, låtskrivare & producent.

Fokusspåret ”Tears” på EP’n är en färgstark danslåt med mycket energi. Den beskriver känslan av att gå från botten till total eufori, när man ger sig själv ett freepass och får hoppfullheten och energin tillbaka.

Tracklist – What They’ll Say About Us (EP)

1. “Somewhere Without Me”
  2. ”My Name”
  3. ”Sleep Over”