Peg Parnevik släpper ärliga & känslosamma singeln ”Somewhere Without Me” från kommande EP

Peg Parnevik blottar sina känslor på nya singeln ”Somewhere Without Me”, första singeln från hennes kommande EP som släpps i oktober. För Peg blev musiken ett naturligt sätt att bearbeta de saker som hänt i hennes liv under den senaste tiden, texterna rann ur henne och resultatet blev en 5-spårig samling låtar som bjuder på öppenhet och ärlighet från Pegs sida av historien.

”Somewhere Without Me” är skriven av Peg tillsammans med Isa Tengblad och Filip Groundstroem samt är producerad av Isa Tengblad och Gustav Landell.

LYSSNA HÄR: https://PegParnevik.lnk.to/SomewhereWithoutMe

”Tanken var inte alls att släppa musik i år. Hade tänkt vara i studion ett tag till och sen komma tillbaks med ett helt nytt sound och album till 2022. Men det är mycket som hänt i livet…saker som jag aldrig trodde skulle hända. Jag har överlevt saker jag aldrig trodde jag skulle ta mig igenom. Och då kändes det självklart att släppa den musiken jag skrivit senaste veckorna/månaderna, för det kommer rakt från mitt hjärta. Jag vill dela med mig av min sida av storyn. Det här är som en present till alla lyssnare - en del av mig och min historia och alla mina känslor.” – Peg Parnevik.

Peg Parnevik slog igenom år 2016 med singeln ”Ain’t No Saint” och hon belönades kort därefter med utmärkelsen Årets Nykomling på P3 Guldgalan. Idag har Pegs musik över 120 miljoner spelningar och hon har med singlar som ”Goodbye Boy”, ”Loafers” och ”Break Up A Bit” gjort avtryck på den svenska popscenen. Sedan 2019 har Peg även, parallellt med sin solokarriär, släppt musik som en del av succéduon GAMMAL vars låtar idag har över 80 miljoner spelningar på Spotify. Utanför musiken är Peg också mycket uppskattad för den starka förebild hon är i frågor som ligger henne varmt om hjärtat.

FÖLJ Peg: Spotify I Instagram I Facebook