Peg Parnevik släpper ny singel

Peg Parnevik släpper ny singel

Lite mer än ett år efter succédebutsingeln ”Ain’t No Saint” så släpper Peg Parnevik idag sin femte singel ”Don’t Tell Ma”. Låten är skriven av Peg tillsammans med cold.CTY, och Peg beskriver den såhär:

Jag skrev låten med cold.CTY, som egentligen heter Pontus Peterson och Andrei Martinesei. Vi har haft så himla kul i studion och verkligen bara skrivit det som känns rätt och aldrig ifrågasatt det. Jag har fått vara 100% Peg och 100% kreativ. Älskar också att jag kunde få in en till referens om min mamma, jag berättar nästan allt för henne, men det finns ju de grejerna "you don't tell ma"…

Pegs artistkarriär har gått spikrakt uppåt sedan hon släppte debutsingeln förra året - låten gick upp på förstaplatsen på Spotifys topplista, placerade sig på andraplats på Svenska singellistan och har streamats över tjugo miljoner gånger. Peg nominerades även till en Grammis för ”Årets Låt” och vann priset som ”Årets Nykomling” på P3 Guld-galan. I sommar ser vi Peg turnera Sverige runt för andra året i rad, med stopp i bland annat Stockholm, Ulricehamn, Linköping och Luleå.

Lyssna på Don’t Tell Ma här: https://lnk.to/DTM

Följ Peg: