Petter & ADAAM återupplivar tidlös klassiker - ”Tar det tillbaka igen” släpps på fredag

Hyllade artisten Petter firar 25 år som artist - 1998 kom debutalbumet Mitt sjätte sinne. För att belysa jubiléet bjuder han in till fem storslagna kvällar på Mosebacketerrassen och släpper album med titeln Vart trött sen 98.
På fredag, den 18 augusti kommer singeln ”Tar det tillbaka igen” tillsammans med unga stjärnskottet ADAAM. En förnyad version av Petters ikoniska låt från 2001.

När låten "Tar det tillbaka” från Petters tredje album släpptes cementerades hans ställning som en banbrytande artist inom den svenska hiphopscenen. Nu tar Petter och ADAAM, med sin egen kreativa touch, låten till en ny nivå.

”Det känns väldigt kul att få göra det här samarbetet med ADAAM, som står för den nya svenska hiphopen. Han är för mig en klar favorit och kvalitativ rappare. Känns svinfett att få göra låten tillsammans i ny kostym. - Petter

Under sina 25 år som artist har Petter släppt 15 album med otaliga hits och är en av Sveriges mest uppskattade artister och mångsysslare. Sedan han entrade musikscenen har han kontinuerligt förnyat sig själv och bevisat sin mångsidighet och hållbarhet i den ständigt föränderliga musikvärlden. Hans förmåga att nå ut till publik i olika generationer har befäst honom som en sann ikon inom svensk musik. Under karriären har han kontinuerligt jobbat med upcoming rappare och den yngre generationen artister. Därav föll sig samarbetet med ADAAM helt naturligt. Igårkväll överraskade de publiken med att framföra låten live tillsammans, under ADAAM's spelning på Malmöfestivalen.

Den 8 september släpper Petter albumet Vart trött sen 98. Albumet är ett tidsdokument med nyversioner, b-sidor och låtar som funnits med men av olika anledningar släppts ännu. Ett spann från 1998 fram till nutid. Hör även Petters senaste singel ”Vinnare & förlorare” - ett samarbete med hans fru Michaela som framfördes på Victoriakonserten i somras.

”Vinnare & Förlorare” feat. Michaela - lyssna här.

Den 22-26 augusti firas jubileet på Mosebacketerrassen - fem storslagna kvällar med stjärnspäckade gästartister. Mer info här.

Petter på Spotify I Instagram I Facebook I Tiktok