Petter teamar upp med Reyn på singeln ”Skimmer” som släpps idag

Petter teamar upp med Reyn på singeln ”Skimmer” som släpps idag

Petter är tillbaka med ny musik i form av sommarsmashen ”Skimmer” feat. Reyn som släpps idag. Låten kom till första gången de sågs tillsammans i studion, med producenten Picasso on the beat. Ett spännande möte som överbryggar generationer. I sommar är Petter turnéaktuell där Reyn kommer gästa några stopp.

Ramiro har en otrolig energi som smittar av sig och han gör mig bättre. Efter alla mina år i det här så är jag fortfarande ödmjuk och prestigelös, och känner att jag hela tiden kan och vill lära mig nya saker, utvecklas och bli bättre. Ramiro har verkligen lärt mig mycket och jag är djupt tacksam för det här samarbetet. - Petter

Lyssna på "Skimmer" här

Artisten & mångsysslaren Petter har släppt 16 album med otaliga hits och är en av Sveriges mest uppskattade artister. Sedan han entrade musikscenen har han kontinuerligt förnyat sig själv och bevisat sin mångsidighet och hållbarhet i den ständigt föränderliga musikvärlden. Hans förmåga att nå ut till publik i olika generationer har befäst honom som en sann ikon inom hiphop och svensk musik. I augusti firade han 25 år som artist på Mosebacketerrassen med fem slutsålda konsertkvällar. I sommar är Petter på turné, mer info här.

Petter på Spotify I Youtube I Instagram I Tiktok

Reyn debuterade 2018 med singeln Lowkey och har sedan dess släppt flertal platina och guldsäljande låtar som hyllats av musiksverige för sina starka melodier och tankeväckande texter. Reyn har samarbetat med artister som Victor Leksell, Jireel och Tjuvjakt samt spelat på stora scener runtom i Sverige och nominerats till Framtidens artist i P3. Nyligen släppte Reyn EP’n Kostym & Sneakersinkl. Tiktok virala singeln ”Tillsammans” med Mwuana.

Reyn på Spotify I Youtube I Instagram I Tiktok