Foto: Noah Agemo

Pophoppet Emilia Pantic släpper singeln ”Nej Tack”

Emilia Pantic, en av Sveriges mest lovande popartister, har sedan hennes debut tagit sina fans med storm, genom sina ofiltrerade texter och karismatiska personlighet. Idag släpps singeln Nej tack, som blir hennes första släpp för 2024.

Skulle säga att ’Nej tack’ handlar om självrespekt. Att man ibland hinner växa som person och få perspektiv efter att man gör slut med någon, som gör att man är stark nog att inte ta tillbaka personen, om man skulle få valet igen. – Emilia Pantic.

I sommar åker Emilia ut på sin första turné (fler datum tillkommer):

25/5 Lund, A day in Lund
5/7 Varberg, A day in the park
12/7, Vilhelmina, Midnight live festival
20/7, Karlshamn, One Wknd Only

För två år sedan flyttade Emilia Pantic från Göteborg till Stockholm, för att satsa fullt ut på musiken. Det var i februari 2022 som hon debuterade med singeln Roadkill, som blev hyllad av bl.a. Jan Gradvall. Därefter fick vi höra låtarna Säg det som du menar det, Död och SOS. Hösten 2022 släpptes debut-EP:n Hatar att du lät oss gå och i fjol följde hon upp med efterlängtade singeln Oklar, som hon gjorde TV-debut med i TV4 Nyhetsmorgon. Emilia har spelat en hel del live runtom i Sverige och förra året var hon förband till både Myra Granberg och Thomas Stenström.

FÖLJ EMILIA PANTIC: TikTok I Instagram I Spotify