​Prisbelönte Tom Odell släpper nya albumet ”Wrong Crowd”

​Prisbelönte Tom Odell släpper nya albumet ”Wrong Crowd”

Tom Odell följer upp sitt miljonsäljande debutalbum “Long Way Down” med att släppa nya albumet ”Wrong Crowd” den 10 juni. Idag släpps första låten, som är titelspåret från det kommande albumet, tillsammans med en ny video som är inspelad i Sydafrika och regisserad av George Belfield (Arthur Beatrice, Richard Hawley, Kwabs). I den fängslande videon får tittaren även ett smakprov på ytterligare en låt – ”Constellations”.

Det kommande albumet "Wrong Crowd" är producerat av Jim Abbiss (Arctic Monkeys, Kasabian och Adele) och innehåller elva nya låtar, på deluxeversionen tillkommer ytterligare fyra låtar.

Tom Odell slog igenom 2013 med hitlåten ”Another Love” och albumet ”Long Way Down” som förutom att bli miljonsäljande även toppat listor världen över. Tom Odell blev vinnare av 2013 BRIT Awards Critic’s Choice och belönades med det prestigefulla priset Ivor Novello Award för Songwriter of the Year.

Under april och maj gör Tom Odell intima konserter i London, Paris, Amsterdam, Berlin, Zurich, Milano, New York och Los Angeles.

Tom Odells egna ord om nya albumet ”Wrong Crowd”:

“I wanted the songs to sound big and dramatic; big strings and melodies emphasizing the songs further – rich in musicality and holding nothing back. The album follows a narrative of a man held at ransom by his childhood, yearning for it, yearning for nature- a desire for innocence in this perverse world in which he now lives. It’s a fictional story but the emotions and feelings are obviously ones I have felt – though the stories are elaborated and exaggerated. I wanted to create a world with a heightened sense of reality.”

Låtlista för “Wrong Crowd”:

• 1.Wrong Crowd
  • 2.Magnetised
  • 3.Concrete
  • 4.Constellations
  • 5.Sparrow
  • 6.Still Getting Used to Being On My Own
  • 7.Silhouette
  • 8.Jealousy
  • 9.Daddy
  • 10.Here I Am
  • 11.Somehow