Rättelse gällande Manic Street Preachers samarbete med Nina Persson

Rättelse gällande Manic Street Preachers samarbete med Nina Persson

Rättelse av pressrelease skickad 2013-07-17 kl. 16.22.

Nina Persson samarbetar inte med Manic Street Preachers på det nya albumet ”Rewind The Film”, samarbetet skedde tidigare på låten
”Your Love Alone”. Det nya albumet innehåller samarbeten med Lucy Rose, Cate Le Bon och Richard Hawley.

Den 18 september släpper Manic Street Preachers det nya albumet “Rewind The Film”. En vecka innan albumet släpps kommer den nya singeln “Show Me the Wonder”.

Men redan nu kan fans över hela världen höra ett första smakprov från det kommande albumet. Titelspåret ”Rewind The Film”, som släpptes i dagarna, gästas av Richard Hawley.

Hawley känner sig hedrad av samarbetet med Manic Street Preachers och säger: "I am so chuffed to have been asked to sing with the mighty Manics, can't tell you what it means to me. The whole experience is something I'll treasure forever – I love the Manics and what they stand for and to be a tiny part of that means the world to me."

Det nya albumet är inspelat i bandets studio Faster i Cardiff och i Rockfield (Monmouthshire) och Hansa i Berlin och resulterade i 12 låtar.

Rockbandet från Welsh som består av James Dean Bradfield, Nicky Wire och Sean Moore har hittills haft åtta UK Topp 10 album, varav 3 blivit #1.

“Rewind The Film” låtlista: