​Rag’n’Bone Man släpper albumet ”Human” 10 februari

​Rag’n’Bone Man släpper albumet ”Human” 10 februari

En av de starkast lysande stjärnorna under 2017 spås brittiska Rag’n’Bone Man bli. I höstas släppte Rag’n’Bone Man (Rory Graham) singeln ”Human” som snabbt blev en älskad hitlåt runt om i Europa och hemlandet England. Fredagen den 10 februari släpper Rory albumet ”Human” och nya låten ”Skin” som släpps 27 januari leder upp till albumrelease. Rorys mäktiga röst och personliga texter är musikmagi.

Rag’n’Bone Man har nyligen prisats med BRITs Critic’s Choice Award – en prestigefull utmärkelse som storheter som Adele, Sam Smith och Emeli Sandé tidigare tagit emot. Han har också listats som en ”artist to watch 2017” av både BBC Sound of 2017, Apple Music och Google Play Music. Rory är också nominerad i kategorin British Breakthrough Act på BRIT Awards 2017 som äger rum den 22 februari på O2 Arena i London.

”Human” har streamats över 80 miljoner gånger på Spotify världen över och här i Sverige har singeln sålt PLATINA.

Lördagen den 8 april gästar Rag’n’Bone Man Kägelbanan i Stockholm för en efterlängtad spelning.

”Human”

17. Lay My Body Down
18. Wolves
19. Healed

“Rory Graham, aka Rag 'N' Bone Man, is everything you should love in a blues singer”Complex

"His voice is a mighty, bruised holler-and-croon of an instrument"Sunday Times Culture

“The voice of a long-lost blues legend”The Guardian

“Haunting, hollering stuff from the sturdy blue-eyed soulman” – Metro

“Brighton’s tattooed future-soul-star channels D’Angelo’s R&B sensuality with hand-wringing directness and an out-of-body voice” - Mojo

www.ragnbonemanmusic.com

www.twitter.com/RagNBoneManUK
www.facebook.com/ragnbonemanuk
www.instagram.com/ragnbonemanuk

Om Rory Graham:
Rory är uppvuxen i Uckfield nära Brighton i England och musiken har alltid varit en stor del av hans liv. Vid 15 års ålder startade han sin karriär som underground-rappare i olika konstellationer och vid 19 års ålder övertalade hans far honom att sjunga på den lokala pubens blueskvällar. Där blev gensvaret på hans sång fantastiskt – och en ny musikalisk inriktning formades. Rorys kärlek till blues och rap utvecklades och han blev medlem i Brightons hip-hop-kollektiv The Rum Committee som ofta åkte till London för att uppträda på hip-hopklubbar i Brixton. Rory har tidigare släppt albumen ”Blues Town”, "Put That Soul on Me" och ”Wolves” samt EP:n "Disfigured" – och med dessa släpp har Rag’n’Bone Man fått en trogen publik som följer hans musikaliska resa. Rag’n’Bone Man beskrivs som en ”gentle gigant” med ett till synes hårt uttryck men desto varmare inre. På knogarna är FUNK och SOUL tatuerat.