RAW sparkar igång standupåret över hela landet

RAW sparkar igång standupåret över hela landet

RAW Comedy Club rivstartar 2011 genom att dyka upp på fler scener än någonsin. Förutom den efterlängtade Stockholmspremiären i helgen har RAW även flyttat in på Parken i Göteborg och ger sig dessutom ut på en intensiv turné runt om i landet med start på onsdag. I februari bjuder RAW som alltid på flera av Sveriges mest intressanta ståuppstjärnorna , såsom Soran Ismail, Nour El Refai, Anders och Måns, Sissela Benn och Messiah Hallberg, blandat med landets hetaste nykomlingar. Senare i år gästas RAW även av internationella storstjärnor som Jerry Seinfeld, Dylan Moran The Axis of Awesome.

RAW Comedy Club är Sveriges största standupklubb och har under många år försett Stockholm med landets hetaste komiker och världsstjärnor som Eddie Izzard, Jerry Seinfeld, The Axis of Awesome och Dylan Moran. I helgen var det årspremiär och varje vecka från och med nu kan grädden av svensk standup beskådas på PURE på Birger Jarlsgatan 29 i Stockholm. I februari erbjuds till exempel komiker som den hypade nyazeeländaren Al Pitcher, Filippa Barks skapare Sissela Benn, sprudlande Marika Carlsson och fältartisten Kristoffer Appelquist.

Under februari inleds även en Sverigeturné för en tung sextett. Veteranen Özz Nûjen, stjärnskottet Nour El Refai, improvisationsexperten Al Pitcher, RAW-generalen Mårten Andersson, komikerunderbarnet Soran Ismail och överklassens apostel Messiah Hallberg hinner på elva dagar avverka tio städer.

I helgen hade RAW Comedy Club även premiär på Parken på Vasagatan 43 i Göteborg. Nästa föreställning äger rum den 24 februari när mr. RAW själv, Mårten Andersson, intar scenen tillsammans med radarparet Anders och Måns och krigskomikern Kristoffer Appelquist.

RAW på turné 2011

2/2 Linköping, Crusellhallen, showstart 20.00

3/2 Lund, Lunds Stadsteater, showstart 20.30

4/2 Malmö, Malmö Konserthus, showstart 20.30

5/2 Uppsala, Konsert och Kongress, showstart 20.30

8/2 Karlstad, Nya Konsert och Kongress, showstart 20.00

9/2 Göteborg, Lorensbergsteatern, showstart 20.00

10/2 Jönköping, Konserthuset, Hammarskjöldsalen, showstart 20.30

11/2 Västerås, Västerås Konserthus, showstart 20.30

12/2 Örebro, Hjalmar Bergman Teatern, showstart 20.30

13/2 Stockholm, Chinateatern, showstart 20.00

Mer information: http://www.rawcomedy.se/turne2011

RAW på PURE Stockholm i februari

4 februari, 20:30: Kristoffer Appelquist, Ola Aurell, Marika Carlsson

11 februari, 20:30: Thomas Järvheden, Ola Söderholm, Dominik Henzel, Behrad Rouzbeh

18 februari, 20:30: Lasse Karlsson, Patrik Larsson, Farzad Nouri, Karin Adelsköld

25 februari, 20:30: Al Pitcher (NZL), Måns Nilsson (Anders & Måns), Sissela Benn (Filippa Bark), MC: Mårten Andersson

Alla datum: http://www.rawcomedy.se/kalendarium

RAW på Parken i Göteborg i februari

24 februari, 21:00: Måns Nilsson (Anders & Måns), Anders Johansson (Anders & Måns), Kristoffer Appelquist, Mårten Andersson.

Alla datum: http://www.rawcomedy.se/kalendarium

Om RAW Comedy Club
RAW Comedy Club är Sveriges största standupklubb och den enda som ständigt blandar internationella stjärnor med de absolut största svenska namnen och de hetaste nya talangerna.

Vid sidan om RAW på turné och standupklubbar på Parken i Göteborg och PURE i Stockholm gör RAW Comedy även standupshowen ”RAW Comedy Club” för Kanal 5 och humorkryssningen RAW Comedy Cruise i maj. Dessutom tar RAW Comedy Club i år hit världsstjärnor som Jerry Seinfeld, Dylan Moran och Axis of Awesome.

RAW grundades av Mårten Andersson 2004 och är idag en etikett på Sony Music. För mer information om RAW Comedy: www.rawcomedy.se.

Kontakt
För vidare pressinformation, pressackreditering, pressbilder eller intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:
ILES PR, Helena Iles, 0739 80 52 51, helena@iles.se