Reyn släpper singeln ’Kostym & Sneakers’ och releasedatum för kommande EP

Reyn släpper singeln ’Kostym & Sneakers’ och releasedatum för kommande EP

Hitmakaren Reyn släpper idag singeln Kostym & Sneakers, detta blir hans tredje singel från kommande EP med samma titel, som har release den 17 maj.

Lyssna: https://sonymusic.lnk.to/Reyn-KostymSneakers

Reyns ord om EP:n:
För mig representerar EP:n kontrasten mellan vart jag kommer ifrån till vart jag är idag. Från sneakers och mjukisar till kostym i de fina rummen, men skorna är kvar och de representerar min bakgrund, stället jag växte upp och min vilja att vara exakt den jag är i vilket rum jag än steppar in i idag.

I sommar åker Reyn ut på turné runtom i landet, se datum här:
29 april Kvalborg, Lund
30 april Fyre Festival, Stockholm
1 juni May We Party, Halmstad
15 juni Vinfestivalen, Borås
15 juni Summer on, Båstad
18 juni Hello Summerfestival, Lidköping
5 juli Playa Festival, Sundsvall
26 juli Hugos Parkfestival, Norrköping (gästar Petter)
28 aug Gröna Lund, Stockholm (gästar Petter)

I höstas släppte Reyn singeln Tillsammans ft. Mwuana som idag streamat över 5,5 milj gånger på Spotify. I samband med releasen gjorde Reyn tv-debut hos BIANCA Talkshow. Låten blev en viral TikTok-succé med över 10 000 unika videoklipp och klättrade upp till plats 15 på Spotify Topp 50 och låg stadigt på topplistan i över två månader. I början av året släppte Reyn uppföljaren Lämna mig, en heartbreak-låt om en destruktiv relation.

Reyn debuterade 2018 med singeln Lowkey och har sedan dess släppt flertal platina och guldsäljande låtar som hyllats av musiksverige för sina starka melodier och tankeväckande texter. Reyn har bland annat samarbetat med artister som Victor Leksell, Jireel och Tjuvjakt, spelat på stora scener och festivaler runtom i Sverige och nominerats till Framtidens artist på P3. Totalt har Reyns musik streamats över 85 miljoner på Spotify.

Följ Reyn: Spotify Tiktok Instagram Youtube