Rikard Wolff släpper albumet "Första lågan" i augusti

Rikard Wolff släpper albumet "Första lågan" i augusti

Den 21 augusti släpper Rikard Wolff albumet ”Första lågan” där han samlat ett fantastiskt gäng med låtskrivare såsom Anna Ternheim, Tomas Andersson Wij, Andreas Matttson, Lisa Ekdahl och Danny Saucedo.

Redan på fredag 17 maj släpper Rikard låten ”Röda luftballong” skriven av Danny – resultatet av när de hade sällskap på planet till en TV-inspelning förra året.

Rikards ord om det kommande abumet:
Det är tio år sen jag gjorde en platta med nyskrivna låtar. Det har varit tio turbulenta år, jag har flugit högt - och störtat ned lika hastigt.
Genom åren har min största passion varit musiken. Ända sen jag började spela teater har jag sjungit på scenen. På Ruds fritidsgård i Karlstad, på scenskolan i Malmö, på Stadsteatern, Dramaten och Operan. Att jag klarade av att skriva självbiografin ”Rikitikitavi - en folkhemsberättelse” gav mig kraften och modet att göra det jag längtar mest efter. En platta med enbart nyskrivet material, tio år efter den förra. Den nya plattan är min kärlekssång till livet. Jag har skrivit själv och några av mina hjältar har skrivit åt mig. Bättre än jag själv förmår har de formulerat mina tankar.

Rikard kommer att presentera sin nya sånger i två exklusiva spelningar för Parkteatern i Vitabergsparken den 25 och 31 augusti. Ytterligare spelningar tillkommer.

www.facebook.com/rikard.wolff
www.rikardwolff.se