Röstmagi med Rag’n’Bone Man och P!nk som släpper singeln ”Anywhere Away From Here” idag

Idag släpper UK-stjärnan Rag’n’Bone Man singeln ”Anywhere Away From Here” tillsammans med världsstjärnan P!nk. Låten finns med på Rag’n’Bone Mans kommande album ”Life By Misadventure” som fått uppdaterat releasedatum, fredagen den 7 maj.

Mäktiga musikvideon till ”Anywhere Away From Here” är inspelad på The Duke Of York’s Theatre i hjärtat av West End i London. Musikvideon är regisserad av Joe Connor som tidigare arbetat med bland andra The Rolling Stones, Coldplay och Sam Smith. I videon får vi möta Rag’n’Bone Man och P!nk i den sagolikt vackra teatern som tagits över av vild natur och vilda djur.

“Anywhere Away From Here” är skriven av Rag’n’Bone Man själv tillsammans med Ben Jackson-Cook, Simon Aldred, Dan Priddy och Mark Crew. Låten handlar om att vilja fly från verkligheten och jobbiga situationer.

“When the lights go up/ I don’t think I told you… That I feel out of place,”
“Pull me underground/ Don’t know if you notice/ Sometimes I close my eyes and dream of somewhere else.”

Rag’n’Bone Man om “Anywhere Away From Here”:
“This song is an honest reflection of wanting to disappear from uncomfortable situations - about the vulnerabilities that we all face. It’s an honour to have P!nk on this record and I’m so glad she is able to be a part of it.”

P!nk om samarbetet med Rag’n’Bone Man:
“I first encountered Rag’n’Bone Man in Europe in 2017 not long after hearing his song ‘Human.’ By then I had already fallen in love with his voice, and when we met in person I quickly learned he has a beautiful soul, too,” “Since then, I knew I wanted to work with him one day. ‘Anywhere Away From Here’ couldn’t be a better song for us to sing together. I’m so honoured to be a part of this collaboration.”

7 maj släpps Rag'n'Bone Mans nya album ”Life By Misadventure”.

www.ragnboneman.com