Ryan Adams släpper nytt album den 5 september

Ryan Adams släpper nytt album den 5 september

Den amerikanske singer-songwritern Ryans Adams släpper egenproducerat och självbetitlat album den 5 september. ”Ryan Adams” är uppföljaren till senaste succén ”Ashes & Fire” som hyllades av kritiker och publik världen över, inte minst i Sverige där albumet gick rakt in på Sverigetopplistans tredjeplats och Ryan gjorde hela tre utsålda Sverigekonserter.

Från det kommande albumet ger Ryan oss låten ”Gimme Something Good” som Stereogum beskriver som: “… he doesn’t seem to have lost a songwriting step. This thing is a total knockout.”

Tidigare har Ryan Adams samarbetat med Glyn Johns (The Beatles, Bob Dylan, The Clash, The Who och The Rolling Stones) som producerade “Ashes & Fire” och vars son Ethan tidigare har producerat Ryan Adams album ”Heartbreaker”, ”Gold” och ”29”. Det kommande albumet “Ryan Adams” är producerat av Ryan själv och inspelat i hans PAX AM studio i Los Angeles, Kalifornien.

Ryan Adams har vunnit ett flertal Grammys och bakom sig har han en kritikerrosad karriär både som soloartist samt medlem i Cardinals med framgångsrika alster som ”Heartbreaker” (2000), ”Gold” (2001), ”Love Is Hell” (2004), ”Cold Roses” (2005),”Easy Tiger” (2007) och ”Ashes & Fire” (2011). Adams driver dessutom egna PAX-AM labeln med vilken han bland annat har släppt ett flertal singlar och Cardinals III/IV album.

Låtlista “Ryan Adams” som släpps den 5 september 2014:

Gimme Something Good
Kim
Trouble
Am I Safe
My Wrecking Ball
Stay With Me
Shadows
Feels Like Fire
I Just Might
Tired Of Giving Up
Let Go