​Sammy & Johnny Bennett är tillbaka med ”BEYBLADE”

​Sammy & Johnny Bennett är tillbaka med ”BEYBLADE”

Hyllade Sammy & Johnny Bennett är tillbaka! Idag den 23 januari släpps singeln BEYBLADE inkl musikvideo.

LYSSNA: https://bennett.lnk.to/BEYBLADE
KOLLA: https://videos.lnk.to/BEYBLADE

2016 var året Sammy & Johnny Bennett tog Sverige med storm. Bröderna debuterade med singeln Falang och strax därefter kom EP:n Hundra80. Bennetts gjorde snabbt ett avtryck på den svenska musikscenen och hyllades av såväl media som fans då de samma år vann en Grammis i kategorin Årets Nykomling. 2017 släpptes singlarna Bevis och Titta Fram som följdes upp med EP:n ST.RECK. 2018 blev bröderna nominerade till Årets Hiphop på P3 Guld med tidigare nämnda EP:n, som de även tog hem priset för i kategorin Årets Hiphop på Manifestgalan.

Under tre år som artister har Sammy & Johnny hunnit spela i länder som Belgien, Danmark och USA där de i våras uppträdde på festivalen Boston Calling. De har även varit support för Lorentz Skandinavien-turné och bl a spelat på Way Out West.

Nu är det dags för Sammy & Johnny Bennett att starta nya året med att släppa singeln BEYBLADE. Låten är producerad av Richard LIOHN Zastenker och släpps idag den 23 januari via Sony Music.

Vi var i studion en kväll med några vänner och bara drack och degade innan vi skulle ut. Sen så började LIOHN göra ett beat och loopa den. Det snackades om hur sjukt det var att vi inte visste ett skit om barnprogrammet Beyblade så det fick bli temat. Allt efter det är en minneslucka.

BEYBLADE är det första vi får höra från bröderna och under våren släpps mer musik.

FÖLJ SAMMY & JOHNNY BENNETT: